۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۶۲۸۵۸ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ دسته: تولید
۰

سنگاپور با توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی و پزشکی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد اصلی درمان بیماران خارجی به ویژه در میان کشورهای جنوب شرق آسیا تبدیل شده است. با وجود اینکه هزینه‌های این نوع خدمات در این کشور پایین نیست اما رعایت استانداردها و کیفیت بالای خدمات، موجب شده سنگاپور همچنان به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری سلامت در جنوب شرق آسیا باقی بماند.

به گزارش مسیر اقتصاد، سنگاپور در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری سلامت تبدیل شده است. بیماران زیادی هر ساله  از کشورهای مختلف برای دریافت انواع خدمات بهداشتی و پزشکی اعم از غربال‌گری های بهداشتی، جراحی‌های پیشرفته قلب و عروق، مغز و اعصاب، انکولوژی، چشم پزشکی، پیوند اعضا، ارتوپدی، و اطفال به سنگاپور سفر می کنند. این کشور با انجام مجموعه‌ای از اقدامات تلاش می‌کند تا جایگاه خود در جذب گردشگر سلامت را حفظ کرده و آن را ارتقا بخشد.

براساس آمارهای سال ۲۰۱۸، سالانه ۵۰۰ هزار گردشگر، سنگاپور را برای دریافت خدمات بهداشتی و پزشکی انتخاب می‌کنند. بیشترین شمار گردشگران این حوزه از کشورهای چین، اندونزی، هند، مالزی و استرالیا هستند.

با وجود اینکه هزینه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در سنگاپور طی سال‌های گذشته افزایش یافته است، اما باز هم از میانگین ۱۰.۴ درصدی سایر کشورهای آسیایی پایین‌تر است. این کشور در میان ۱۱ کشور آسیایی، رتبه ششم را در شاخص تورم هزینه‌های پزشکی از آن خود کرده است.

سنگاپور برای جذب بیشتر گردشگران پزشکی چه می‌کند؟

سنگاپور ۲۱ مرکز معتبر پزشکی که موفق به دریافت گواهینامه از کمیسیون مشترک بین المللی JCI شده‌اند، دارد. این گواهینامه به منزله داشتن استاندارد طلایی در مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی است. علاوه بر این، سنگاپور مراکز بین‌المللی خدمات بیمار ( IPSC) را راه‌اندازی کرده است تا مانند آژانس‌های مسافرتی پزشکی به جذب گردشگر سلامت بپردازند. این مراکز ضمن برقراری ارتباط با بیمارستان‌ها، به معرفی خدمات بهداشتی و پزشکی و هزینه‌های آن به بیماران می‌پردازند و اموری مانند تعیین وقت ویزیت با متخصصان و پزشکان را نیز انجام می‌دهند.

این کشور، در اقدامی دیگر ارایه خدمات بهداشتی و پزشکی خود را به خارج از مرزها نیز کشانده است و در کشورهایی  که به دنبال توسعه اینگونه خدمات هستند، مراکز درمانی و بیمارستان احداث می‌کند.به عنوان مثال، گروه پزشکی سنگاپور با مشارکت گروه سیپوترا اندونزی، در حال راه اندازی یک مرکز مراقبت از چشم در جاکارتا است.

کارشناسان معتقدند، اگرچه هزینه‌های درمان در سنگاپور نسبت به برخی کشورهای همسایه بیشتر است. اما استانداردهای بالای این خدمات موجب می‌شود علاوه بر بیماران چینی و هندی، متقاضیان دریافت خدمات بهداشتی و پزشکی ثروتمند سایر کشورها مانند اندونزی نیز سنگاپور را به عنوان مقصد درمان انتخاب کنند.

منبع: سایت بیمه بودجه سنگاپور

انتهای پیام/ تولید



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.