۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۵۷۶۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰ دسته: کشاورزی
۰

ایالات متحده به منظور تامین امنیت غذایی و افزایش ضریب بهره‌وری در صنعت دام و طیور از ۲۸ طرح تحقیقاتی دانشگاه ساسکاچوان با سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیون دلاری حمایت می‌کند. از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها تشخیص زود هنگام بیماری‌های باکتریایی در طیور و توسعه واکسن آنفلوانزا است.

به گزارش مسیر اقتصاد ایالات متحده آمریکا به منظور تامین امنیت غذایی و افزایش ضریب بهره‌وری در صنعت دام و طیور از ۲۸ طرح تحقیقاتی نوآورانه در بخش‌های رفاه و سلامت دام و طیور، تغذیه و افزایش سطح فناوری‌های مرتبط با این حوزه حمایت می‌کند. تشخیص زود هنگام بیماری‌های باکتریایی در طیور و توسعه واکسن آنفلوانزا از جمله مهم‌ترین این طرح‌های تحقیقاتی است که در دانشگاه ساسکاچوان این کشور انجام می‌شود. ۲۵ نفر از اساتید دانشگاه ساسکاچوان ایالات متحده ضمن بهره‌گیری از ظرفیت فناوری هوش مصنوعی درحال پیگیری و اجرا این طرح‌های تحقیقاتی هستند. محققین این دانشگاه در بخش تغذیه دام  تلاش‌ می‌کنند تا سهم کاه گندم را در جیره گاوهای گوشتی افزایش دهند.

سرمایه‌گذاری ۵.۲ میلیون دلاری آمریکا برای ۲۸ طرح تحقیقاتی دام و طیور

منابع مالی لازم برای این طرح‌ها ۵.۲ میلیون دلار است که از طریق صندوق توسعه کشاورزی ساسکاچوان تامین می‌گردد. در واقع این صندوق، بودجه لازم برای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی در بخش‌های زراعت، دام و طیور ، خاک، محیط زیست، باغبانی و… را تامین می‌کند. البته بخشی از منابع مالی این ۲۸ طرح تحقیقاتی از طریق شرکت‌های صنعتی دام و طیور و اتحادیه‌های فعال در بخش دامپروری و مرغداری تامین می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه ساسکاچوان ضمن قدردانی از حامیان طرح‌های تحقیقاتی در این دانشگاه اظهار داشت: نتیجه این ۲۸ طرح‌ تحقیقاتی علاوه بر حفظ امنیت غذایی و تقویت اقتصاد کشور، ایجاد زنجیره ارزش خواهد بود.

منبع: The dairy site

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.