۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۴۴۳۹۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ دسته: مالیات، نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

ندا بابادی معاون اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی، ضمن اشاره به اقدامات متعدد سازمان امور مالیاتی در جهت یکپارچه سازی داده‌های مالی مودیان مالیاتی، گفت: انتظار ما این است که داده‌های مختلف با رعایت استانداردهای مشخص به دست سازمان امور مالیاتی برسد تا اخذ مالیات و اجرای قوانین مالیاتی تسهیل شود.

به گزارش مسیر اقتصاد نشست «حکمرانی داده و ظرفیت فناوری‌های مالی در مالیات ستانی» روز سه‌شنبه ۲۰ دی ماه، با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در معاونت فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی برگزار شد. این نشست، ششمین نشست تخصصی از نهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی بود که در تاریخ ۱ اسفند سال جاری با موضوع «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» برگزار خواهد شد. در این نشست به اهمیت تحقق حکمرانی داده و بهره‌گیری از فناوری‌های مالی در مالیات ستانی در حرکت به سمت نظام مالیاتی عادلانه پرداخته شد.

اقدامات متعدد سازمان امور مالیاتی برای یکپارچه سازی داده‌های مالی

ندا بابادی معاون اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی، در این نشست با اشاره به دستی بودن اظهارنامه‌ها در روش سنتی گفت: در این روش استعلام‌ها با سرعت کمی انجام میشد و دقت اطلاعات نیز زیرسئوال بود. از طرف دیگر سامانه‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کردند. در طرح جامع مالیاتی یک پروژه به اسم SRP در دستورکار قرار گرفت که مطالعات در خصوص نحوه تبادلات اطلاعات ذیل آن انجام شد. بعد از انعقاد تفاهمنامه‌های متعدد با سازمان‌های متعدد، در نهایت سازمان امور مالیاتی موفق شد اطلاعات زیادی را برای اخذ عادلانه مالیات‌ها منعقد کند. سامانه یکپارچه مالیاتی نیز با هدف یکپارچه سازی اطلاعات در داخل سازمان اجرایی شد و مجموعه این اقدامات موجب شده است که در سال‌های اخیر سازمان امور مالیاتی درخصوص استفاده از داده‌های مالیاتی پیشرفت مهمی را رقم بزند.

معاون اداره کل فناوری اطلاعات سازمان امور مالیاتی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی با سازمان امور مالیاتی، گفت: در صورتی که نظام مشخصی برای ارائه اطلاعات به سازمان امور مالیاتی رعایت شود و این سازمان در یک منظومه بتواند از این داده‌ها استفاده کند، وضعیت مالیات ستانی و اجرای بهینه قوانین مالیاتی به شکل بهتری فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ مالیات



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.