۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۹۳ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ دسته: تولید
۰

از جمله ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی به بیان رهبر معظم انقلاب، مردمی بودن اقتصاد است که بر اساس آن مشارکت و حضور مردم در اقتصاد افزایش یافته و این سبب می شود تا با افزایش نقاط موثر در اقتصاد با حضور مردم، آسیب پذیری اقتصاد کاهش یابد. در این مطالعه ابتدا به بررسی ادبیات اقتصاد مقاومتی پرداخته شده و پس از آن اقتصاد مردمی تبیین می شود.

به گزارش مسیر اقتصاد رویکرد انقلاب اسلامی در مقابله با نظام سلطه و قدرت‌های استکباری و حمایت از مظلومین در برابر ظالمان باعث شده تا از همان ابتدای شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران، مقابله‌ی نظام سلطه با آن آغاز شود. خصومتی آشکار که علاوه بر مواجهه‌ی سیاسی، در سایر حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی نیز می‌توان مثال‌های متعددی را برای آن برشمرد.

در این مسیر تحریم‌های مختلف بواسطه‌ی سهولت و هزینه‌ی پایین اجرا نسبت به سایر راهبردها یکی از پرکاربردترین ابزارهای دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری یا کند کردن روند پیشرفت کشور بوده است. لذا ضروری است راهکارهایی تدوین شوند که با فرض فشار همه جانبه و طولانی مدت نظام سلطه طراحی شده باشند. این راهکارها در حوزه‌ی اقتصاد را می‌توان تحت عنوان اقتصاد مقاومتی دسته بندی کرد.

از جمله ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی به بیان رهبر معظم انقلاب، مردمی بودن اقتصاد است که بر اساس آن مشارکت و حضور مردم در اقتصاد افزایش یافته و این سبب می شود تا با افزایش نقاط موثر در اقتصاد با حضور مردم، آسیب پذیری اقتصاد کاهش یابد.

در این مطالعه ابتدا به بررسی ادبیات اقتصاد مقاومتی پرداخته شده و پس از آن اقتصاد مردمی تبیین می شود. در ادامه نیز راهکارها و روش هایی که مردم می توانند در اقتصاد حضور داشته باشند به صورت اجمالی بیان شده و مثالهایی در این زمینه مطرح می شود.

این مقاله را می توانید از لینک زیر دریافت نمایید:

۹۴۰۳۲۴ – people centered economy – aminiroaya



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.