۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۶۶۱۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ دسته: دولت و حکمرانی
۰

مقامات دولت تایلند برای توسعه صنعت گردشگری سلامت این کشور قصد دارند با استفاده از ظرفیت‌های فناوری بلاک‌چین، زیرساختی برای ارائه همزمان خدمات درمانی و گردشگری به مشتریان ایجاد کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد یکی از برنامه‌های دولت تایلند برای افزایش درآمدهای خارجی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت است. تایلند یکی از کشورهای پیشرو در گردشگری سلامت محسوب می‌شود اما صنعت گردشگری سلامت این کشور، به مانند بسیاری از کشورهای دیگر، شرایط نامناسبی را طی دو سال اخیر تجربه کرده است.

موسسه ملی مدیریت توسعه تایلند، به عنوان نهاد تصمیم گیر این کشور در حوزه گردشگری، امیدوار است با تحولاتی بتواند شرایط نامناسب دو سال اخیر را تغییر دهد و صنعت گردشگری سلامت این کشور را بار دیگر متحول کند. مقامات این کشور استفاده از فناوری‌های پیشرفته را عامل نجات صنعت گردشگری این کشور می‌دانند و در این زمینه قصد دارند با ایجاد یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین، زیرساخت‌های ارائه خدمت به مشتریان را توسعه دهند.

چالشی که وجود دارد، ایجاد بستری است که نیازهای گردشگری و درمانی را همزمان پاسخ بدهد و اینجاست که بلاکچین نقش مهمی ایفا می‌کند. پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین به پزشکان امکان می‌دهد پروفایل‌هایی از بیماران بین‌المللی را بدون نیاز به کمک بیمارستانهای اصلی ایجاد کنند. گردشگران سلامت نیز می‌توانند از این بسترها برای گرفتن مشاوره مستقیم از پزشکان استفاده کنند. در ادامه می‌توان از این کانال‌ها برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به درمان هر بیمار در گذشته، حال و آینده استفاده کرد.

منبع: Laing Buisson

انتهای پیام/ دولت و حکمرانی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.