۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۳۳۰۳۳ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ دسته: کشاورزی
۰

مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی، کاهش تولید را نتیجه تعیین نادرست قیمت خرید تضمینی کلزا دانست و افزود: شورای قیمت گذاری وظیفه تعیین قیمت خرید تضمینی این محصولات را برعهده دارد و باید به درستی نسبت به تعیین قیمت محصولاتی نظیر کلزا و گندم اقدام کند.

مسعود اسدی رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی، در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص تعیین قیمت مناسب کلزا جهت خرید تضمینی این دانه برای سال ۱۴۰۱ گفت: حمایت از جامعه کشاورز از طریق افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر تورم بالا و افزایش قیمت نهاده های تولید، کشاورزان کلزاکار را با مشکل مواجه کرده است لذا تولیدکنندگان این محصول نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند. خواسته کشاورزان کلزاکار مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا کاملا بر حق بوده است اما گویا دولت به دلیل محدودیت های مالی در حال حاضر اقدام به افزایش قیمت این محصول نمی کند.

کم لطفی به کشاورزان کلزاکار با عدم افزایش قیمت کلزا

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی اظهار داشت: عدم افزایش قیمت خرید تضمینی در حال حاضر باعث کاهش درآمد کشاورزان کلزاکار خواهد شد که این مسئله کم لطفی به کلزاکاران محسوب می شود.

وی افزود: اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا با مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان در شهریور سال۱۴۰۰،  برای همان بازه زمانی مناسب بود اما با توجه به تورم کنونی کشور و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم این قیمت مناسب حال حاضر نیست و باعث شده کشاورزان کلزاکار با فشار و سختی زیاد رو به رو شوند.

تعیین قیمت مناسب کلزا، وظیفه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی

اسدی در آخر با اشاره به وظیفه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در خصوص تعیین قیمت مناسب کلزا گفت: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی وظیفه قیمت گذاری مناسب را بر عهد دارد و  با وجود حضور ۶ نماینده غیر دولتی و ۳ نماینده دولتی در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی، ظاهرا ۶ نماینده غیر دولتی تمکین بر نظرات ۳ نماینده دولتی می کنند.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی تصریح کرد: اگر قیمت کلزا کمتر از ۲۲۰۰۰ تومان در نظر گرفته شود، به هیچ عنوان تولید این محصول  برای کشاورز صرفه اقتصادی نخواهد داشت و اگر تا سال آینده قیمت ۱۵۰۰۰ تومانی اکنونی تغییر اساسی نکند و افزایش قیمت به طور قطعی اعلام نگردد تولید کلزا در داخل کشور با کاهش شدیدی همراه خواهد شد.

انتهای پیام/ کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.