۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۱۶۰۵۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ دسته: هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

کمیته علمی هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، گزارش بررسی اولیه آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش را ارائه کرد. بر این اساس تعداد ۷۳ اثر به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این میان تعداد ۶۳ اثر مورد تایید اولیه این کمیته قرار گرفته است. صاحبان آثار مورد تایید تا تاریخ پنجم بهمن ماه فرصت دارند تا اصل مقالات خود را به دبیرخانه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ارسال کنند.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از روابط عمومی دبیرخانه همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، در ادامه برگزاری شش همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی با موضوع «تجارت منطقه‌ای؛ اولویت راهبردی» بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

در همایش سالانه اقتصاد مقاومتی، زمینه برای رصد و پایش اقتصاد مقاومتی در کشور، تقویت پایه های علمی و پژوهشی اقتصاد مقاومتی و ارائه پیشنهادهای عملیاتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور همه فعالان این حوزه فراهم می گردد.

۴ محور هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

رویکرد این همایش سیاست پژوهی و عملیات پژوهی است و هر سال یک موضوع محوری را مدنظر قرار می دهد تا راهکارهای لازم در آن حوزه را با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد طرح و بررسی نماید.

در سال جاری موضوع تجارت منطقه‌ای به عنوان موضوع محوری این همایش قرار گرفته و برای بررسی آن ۴ محور در نظر گرفته شده است. «سیاست‌ها و راهبردها»، «متولیان و بازیگران»، «زیرساخت‌ها‌ و سازوکارها» و «ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه»، ۴ محور مذکور است.

ارسال ۷۳ اثر به دبیرخانه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

مطابق فراخوان دبیرخانه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی پژوهشگران علاقه‌مند به مشارکت در این همایش در مرحله ابتدایی ارسال مقالات فرصت داشتند طی بازه ۱ الی ۲۰ دی ماه آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

بر این اساس ۷۳ اثر به دبیرخانه هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ارسال شد که از این میان، تعداد ۶۳ اثر مورد تایید اولیه قرار گرفت. پژوهشگران و نویسندگان مقالات مورد تایید فرصت دارند تا تاریخ ۵ بهمن ماه اصل مقالات خود را به سایت دبیرخانه همایش به آدرس conf.mett.ir ارسال نمایند که جهت ارزیابی نهایی وارد فرآیند داوری توسط کمیته علمی همایش شوند.

کمیته علمی هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

آقایان مهدی غضنفری عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، اله مراد سیف عضو هئیت علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام، علی فکری کارشناس ارشد اقتصاد کشورهای شرق آسیا، رضا محتشمی پور کارشناس اقتصاد کشورهای منطقه و قائم مقام بورس کالا و سید علی روحانی معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس، کمیته علمی هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی را تشکیل می دهند.

مروری بر ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی

پیش از این ششمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی ۲۹ بهمن ماه سال گذشته در دانشگاه علم و صنعت ایران با موضوع «نظام بانکی در خدمت تولید» برگزار گردید که از میان ۴۰ مقاله ارسالی به همایش ششم، ۲۱ مقاله مورد تایید اولیه قرار گرفت و جهت ارزیابی نهایی وارد فرآیند کمیته علمی شد. از این تعداد، ۱۱ مقاله حد نصاب لازم را کسب نمود و در اختتامیه این همایش، ۵ اثر از ۱۱ اثر مورد تایید کمیته علمی، با اهدای جوایزی نفیس مورد تقدیر قرار گرفت.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.