۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۶۳۲۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ دسته: پول و بانک
۰

بحرینی نماینده مجلس و مسئول طرح بانکداری گفت: بانک های خصوصی تولید و اقتصاد ایران را گروگان گرفته اند؛ اصلاح نظام بانکی ضرورت اول اقتصاد ایران است.

به گزارش مسیر اقتصاد بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئول طرح بانکداری در خانه ملت، در صفحه توئیتر خود نوشت: کشوری که نتواند بانک های خصوصی خود را مهار کند و آنها را در خدمت تولید و اقتصاد ملی قرار دهد، به ناچار باید تورم و بیکاری و فقر را تحمل کند.

وی در پیامی دیگر اظهار داشت: بانک های خصوصی تولید و اقتصاد ایران را گروگان گرفته اند. اصلاح نظام بانکی ضرورت اول اقتصاد ایران است.

گفتنی است در حال حاضر بانک های خصوصی در وضعیت نامطلوبی به سر می برند و بیش از ۵ مورد از آنها زیانهای بالایی شناسایی کرده اند که ممکن است برای اقتصاد ایران مخاطره آمیز شود.

بررسی ها نشان می دهد این حجم از زیان به دلیل فعالیت های پرریسک و نظارت ضعیف بانک مرکزی و در بعضی موارد فسادهای کلان بوده است.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.