۰۲ خرداد ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۴۱۹۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ دسته: مسکن
۰

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در تامین مسکن متناسب با نیاز مردم در سال‌های اخیر گفت: امیدواریم با اجرای مناسب طرح اقدام ملی مسکن و دیگر برنامه‌های دیگر، گام‌هایی در راستای خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد برداشته شود.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد در سال‌های اخیر تکاپوی دولت برای تامین مسکن و خانه‌دار کردن اقشار کم‌ درآمد افزایش یافته است؛ اما با وجود تخصیص اعتبار برای افزایش تسهیلات مسکن طبق مصوبه شورای پول و اعتبار  و موافقت مجلس با این طرح همچنان دغدغه تامین مسکن در بین اقشار متعدد جامعه وجود دارد. طرح اقدام ملی مسکن نیز با همین منظور در دستورکار قرار گرفته است؛ اما کارشناسان معتقدند ابعاد این طرح درحدی نیست که پاسخگوی نیاز گسترده مردم به مسکن باشد.

تامین مسکن متناسب با نیاز مردم وظیفه دولت است

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد به تعلل دولت در پرداخت تسهیلات مسکن اشاره و اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم کمترین کارنامه را در تامین مسکن دارد و در کنار آن افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن در ۸ سال اخیر نوعی سردرگمی را در بین مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواری به خانه‌دار شدن در بین مردم با سیاست‌های یک بام و دو هوای دولت در ساماندهی بازار مسکن ناامید شده است، خاطرنشان کرد: افزایش تسهیلات مسکن برای هر فرد بالغ بر ۲۰ میلیون تومان بوده که این رقم در بازار پرتلاطم مسکن و افزایش لحظه‌ای قیمت آن بسیار ناچیز است.

نام نویسی طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب طرح اقدام ملی مسکن از سوی مجلس اشاره کرد و گفت: در پنج استان کشور نام‌نویسی برای ساخت مسکن ملی آغاز شده اما با وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور کمتر کسی می‌تواند زمین مورد نیاز را تامین کند و از همین روی دولت باید در تامین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن اقدام کند.

بدری ساخت بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را از برنامه‌های دولت برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد اعلام کرد و افزود: تامین زمین این میزان واحد مسکونی به دغدغه‌ای برای دولت تبدیل شده که باید تا ابتدای سال آینده تدبیری برای این امر اندیشیده شود. مجلس بر اجرای طرح اقدام ملی مسکن پافشاری می کند و ما امیدواریم در یک اقدام اساسی، دولت همسو با مجلس بتواند طرح اقدام ملی مسکن را در کشور به پیش ببرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه اقدام دیگر دولت با محتوای مسکن اجتماعی عقیم مانده و هیچ اقدامی برای اجرای آن از سوی دولت مشاهده نمی‌شود، بیان کرد: امیدواریم در طرح اقدام ملی مسکن بر سر وعده خود مانده و تا پایان عمر دولت دوازدهم ثبت‌نام‌ها برای این طرح در تمامی استان‌ها عملیاتی شود.

سهم اردبیل از طرح اقدام ملی مسکن ۳۲۰۰ واحد است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سهم استان اردبیل را از ساخت مسکن اقدام ملی ۳ هزار و ۲۰۰ واحد اعلام کرد و گفت: این طرح در اردبیل و با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و مسئولان مسکن اردبیل آغاز شده و انتظار می‌رود با نهایی شدن مراحل ثبت نام مراحل تعیین زمین نیز از سوی مسئولان به ثمر بنشیند.

بدری با اشاره به اینکه مجلس و قوه مقننه از ابتدای سالجاری با طرح اقدام ملی مسکن موافقت کرده و شورای پول و اعتبار  نیز بر تامین مبلغ مورد نیاز برای اجرای این طرح اصرار دارد، تصریح کرد: سیاست یک بام و دو هوای دولت در راستای این طرح سبب شد تا تاخیری جدی را در اجرای این طرح در کشور شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در پایان از ابلاغ هفت محور تدوین شده در طرح اقدام ملی مسکن به استان اردبیل خبر داد و گفت: عمده موارد مطرح شده در این هفت محور چگونگی پرداخت تسهیلات و تامین زمین برای ساخت این مسکن‌هاست که با یک‌ هم اندیشی با مسئولان استان در روزهای آینده سیاست‌ کاری خود را در واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مشارکتی ساخت و ایجاد مسکن اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.