۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۵۶۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ دسته: کشاورزی
۰

بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعیین نادرست قیمت محصولات کشاورزی عامل تجمع کشاورزان درمقابل کارخانجات شده است، گفت: ۱۲ روز است که کشاورزان، صف های فروش سیب درختی و گوجه فرنگی را جلوی درب کارخانجات تشکیل داده‌اند و کرایه‌های سنگین حمل بار را نیز متحمل می شوند و در بیشتر موارد برای این محصولات خریداری پیدا نمی‌شود.

به گزارش المیرا نوری خبرنگار استان آذربایجان غربی مسیر اقتصاد صف‌های طولانی ماشین های سنگین حامل سیب و گوجه فرنگی در جلوی درب کارخانجات آب میوه و رب ارومیه که از نقاط مختلف کشور از جمله زنجان، کرج و آذربایچان غربی در انتظار خرید محصول توسط پیمانکاران هستند، اوضاع را برای کشاورزان استان دشوار کرده است.

تعیین نادرست قیمت محصولات عامل اصلی اعتراض کشاورزان

هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار تسریع در روند خرید حمایتی محصولات کشاورزی شده ایم، تصریح کرد: گوجه فرنگی در ارومیه به قیمت کیلویی ۳۰۰ تومان از کشاورز خریداری می شود که مهمترین عامل تجمع کشاورزان در مقابل کارخانجات برای فروش آن است.

بهادری با اشاره به اینکه تعیین نادرست قیمت محصولات کشاورزی منجر به متضرر شدن کشاورزان شده است، گفت: ۱۲ روز است که کشاورزان، صف های فروش سیب و گوجه فرنگی را در جلوی درب کارخانجات تشکیل داده اند و کرایه های سنگین حمل بار را نیز متحمل می شوند و در بیشتر موارد برای این محصولات خریداری پیدا نمی شود.

بی برنامگی مسئولان عامل سردرگمی کشاورزان

نماینده استان آذربایجان غربی با بیان اینکه عدم برنامه ریزی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و استانداری سبب بلاتکلیفی کشاورزان شده است، گفت: در برخی استان ها دولت برای محصولات فرآوری شده نظیر رب قیمتگذاری کرده و به صورت تضمینی این محصول را خریداری کرده است، اما در استان آذربایجان غربی، کارخانجات قیمت تعیین شده رب را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه مقرر شد هر کیلو گوجه فرنگی به قیمت هزار تومان از کشاورزان خریداری شود، گفت: به دلیل مشکلات بودجه ای به وجود آمده، خرید از کشاورزان با این قیمت محقق نشد.

بهادری در پایان با بیان اینکه ناهماهنگی بین سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی وجود دارد، گفت: سازمان تعاون روستایی استان اعلام کرد که در بودجه مشکلی وجود ندارد و توانایی خرید گوجه فرنگی با قیمت مناسب از کشاورزان وجود دارد، اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد که در تامین بودجه مشکلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.