۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۱۰۰۰۳۳ ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ دسته: تولید
۰

صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل سهم کنونی اشتغال را در حوزه صنعت ۱۹ درصد اعلام کرد و افزود: این سهم می‌تواند ۲۰ درصد افزایش یابد، که این امر مستلزم، احیای صنایع تعطیل شده، تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین برندسازی در این بخش است.

به گزارش عادله جوادزاده خبرنگار استان اردبیل مسیر اقتصاد در حالی قرار بود که در ابتدای سال جاری به منظور تحقق‌ شعار سال و حمایت از تولید ملی گام‌های اساسی به ویژه در استان‌های محروم برداشته شود، استان اردبیل همچنان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

کمبود واحدهای تولیدی صادرات محور در استان اردبیل

رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با مسیر اقتصاد به افزایش ۳ درصدی صدور کارت بازرگانی و رشد ۳۵ درصدی تمدید کارت صادرکنندگان اشاره و اظهار کرد: بیشترین مشکلات صادرکنندگان ما مربوط به نارسائی‌های کشوری است و این نیز به دلیل برخی از محصولات صادراتی است که برای تنظیم بازار سیاست آن از سوی وزارتخانه اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای هدف صادراتی ما آذربایجان، عراق و تاجیکستان بوده و ما توان رقابت را در برخی از کشورها از دست دادیم و همچنان صادرکنندگان ما در ثبت سفارش، تامین و تخصیص ارز با مشکل مواجه هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پائین بودن واحدهای تولیدی صادرات محور را در استان یکی از مشکلات اعلام و تصریح کرد: در این زمینه رایزنی‌هایی را با مسئولان کشوری انجام دادیم تا تولید محصولات متنوع در اردبیل ارتقا یافته و امکان صادرات آن فراهم شود.

صادقی با برشمردن مشکلات و معضلات پیش روی توسعه صنعتی استان اردبیل گفت: اتکای سرمایه‌گذاران به تسهیلات بانکی در مقابل آورده بسیار کم، عدم نقدینگی واحدهای تولیدی، انباشت معوقات بانکی و در نتیجه تملک واحدهای صنعتی، بالا بودن هزینه‌های مکان‌های اجاره‌ای برای واحدهای تولیدی، کمبود مواد اولیه و عدم انتقال پول داخلی و ارز از جمله این مشکلات است.

افزایش ۲۰ درصدی سهم صنعت از اشتغال استان اردبیل با تقویت صنایع تبدیلی

صادقی مشکل تعاونی‌های مرزنشینان را یادآور شد و بیان کرد: این تعاونی‌ها از ظرفیت خوبی در حوزه صادرات برخوردار هستند، اما همچنان از بلاتکلیفی رنج می‌برند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به سهم پائین صنعت استان در بخش تحولات اقتصادی و تولید ناخالص اشاره کرد و افزود: سهم صنعت استان از توسعه صنعتی کشور ۲۵ صدم درصد و سهم صنعت استان در اقتصاد ۱.۱ درصد می‌باشد که با این حساب اردبیل همچنان با صنعتی شدن فاصله بسیار دارد.

صادقی سهم کنونی اشتغال را در حوزه صنعت ۱۹ درصد اعلام کرد و افزود: این سهم می‌تواند ۲۰ درصد افزایش یابد، که این امر نیز مستلزم احیای صنایع تعطیل شده و تقویت بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین برندسازی در این بخش است.

وی در پایان تصریح کرد: در دو سال اخیر برای یک هزار و ۲۰۰ واحد جواز کسب صادر شده و ما با شناسایی ۴۱۲ طرح پیشران در حوزه اشتغال و رونق تولید سعی داریم تا در سال‌های پیش رو جهشی را در بخش صنعت ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.