۰۷ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۵۵۸۸۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

مقامات ژاپنی اعلام کرده اند در صورت عدم معافیت صادرکنندگان فولاد و آلومینیوم این کشور از افزایش تعرفه واردات آمریکا، این کشور نیز تعرفه واردات برخی کالاهای آمریکایی را افزایش خواهد داد.

به گزارش مسیر اقتصاد آمریکا دو ماه قبل تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را افزایش داد و برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی را به صورت محدود از این قانون مستثنی کرد.

کشور ژاپن نیز با وجود روابط سیاسی نزدیک با آمریکا، مشمول افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم شد و در طول دو ماه اخیر رایزنی های مسئولین این کشور برای قرار گرفتن در لیست کشورهای مستثنی شده، نتیجه ای در بر نداشته است.

از این رو مسئولین ژاپن به تازگی اعلام کرده اند قصد دارند به تلافی افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم آمریکا، تعرفه واردات برخی محصولات از این کشور را افزایش دهند. لیست کالاهای مد نظر مسئولین ژاپنی، که عمدتا محصولات غذایی و کشاورزی هستند، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار از واردات آمریکا به این کشور را شامل می شود.

در واقع ژاپن قصد دارد با اقدام تلافی جویانه خود، به همان میزان که صادرکنندگان فولاد و آلومنیوم این کشور از تصمیم جدید آمریکا متضرر شده اند، صادرکنندگان کالاهای آمریکایی را جریمه نماید.

در حال حاضر ژاپن چهارمین مقصد کالاهای صادراتی آمریکا است و سالانه در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کالا از این کشور وارد می کند.

با اینحال منابع آگاه اطلاع داده اند گرچه این اقدام ژاپن در قالب قوانین سازمان تجارت جهانی صورت می گیرد اما مقامات دولتی این کشور هنوز درخصوص اجرایی نمودن آن به تصمیم نهایی نرسیده اند.

به گفته مقامات ژاپنی هدف اصلی این کشور وارد شدن به یک جنگ تجاری با آمریکا نیست، بلکه آن ها قصد دارند با تهدید به وضع تعرفه تلافی جویانه، دولت آمریکا را مجبور به وارد کردن ژاپن به لیست کشورهای معاف از پرداخت تعرفه فولاد و آلومینیوم نمایند.

منبع: گاردین



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.