۰۸ مهر ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۳۲۳۱۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ دسته: کشاورزی
۰

حسینی کیا گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان توسعه تجارت (در بخش کشاورزی) و دفتر صنایع غذایی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله نهادهایی هستند که باید طبق قانون انتزاع ذیل وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرند.

سید جواد حسینی کیا نماینده مردم قروه در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد اقدامات مثبت زیادی در زمینه کشاورزی بودیم. یکی از این اقدامات اجرای قانون انتزاع بود که البته نیازمند تکمیل است.

این نماینده مجلس یکی از موفقیت های بخش کشاورزی در چندسال اخیر در این زمینه را خودکفایی در تولید محصولات اساسی نظیر گندم دانست و گفت: این موضوع در تامین امنیت غذایی اقدام مهمی بوده که توسط دولت انجام گرفت.

عدم اجرای کامل قانون انتزاع مانع پیشرفت کشاورزی

وی یکی دیگر از موانع بر سر راه پیشرفت بخش کشاورزی را عدم اجرای کامل قانون انتزاع دانست و گفت: به دلیل اجرای ناقص قانون انتزاع وزارت جهادکشاورزی پتانسیل صادراتی خوبی برای تولیدات کشور ندارد.

این نماینده مجلس به ساختارهای جدا از وزارت جهاد کشاورزی که می بایست طبق قانون انتزاع در اختیار این وزارتخانه قرار می گرفت اشاره کرد و گفت: این سازمان ها طبق قانون باید زیر نظر وزارت جهادکشاورزی قرار داشته باشند.

لزوم انتقال ۳ سازمان به وزارت کشاورزی برای تکمیل قانون انتزاع

حسینی کیا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان توسعه تجارت (در بخش کشاورزی) و دفتر صنایع غذایی وزارت صنعت، معدن وتجارت را از جمله نهادهایی دانست که باید طبق قانون انتزاع به زودی ذیل وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرند.

وی مسئول اجرای ناصحیح قانون انتزاع را در برهه فعلی وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: این وزارتخانه از حق طبیعی خود در قانون استفاده نکرده و طرحی برای انتقال این نهادها نیز پیشنهاد نداده است و بایستی درآینده این اقدام را انجام دهد.

نمایندگان مجلس پیگیر اجرای صحیح قانون قانون انتزاع

حسینی کیا گفت: نمایندگان مجلس پیگیر انتقال این نهادها به وزارت جهادکشاورزی خواهند بود تا اینکه شاهد انتفاع کشاورزان از اجرای کامل قانون انتزاع باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سئوالات خود از وزیر جهادکشاورزی در جلسات کمیسیون ها نیز اشاره کرد و گفت: همواره در این جلسات از وزیر جهاد کشاورزی خواسته ایم تا برنامه ریزی های وزارتخانه را به سمت تولیدات صادرات محور هدایت کند.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.