۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۹۱۲۱ ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

دکتر ملک زاده عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز مسئولین ما دچار تجمل‌گرایی و تشریفات شده اند، تصریح کرد: ایجاد شفافیت مالی منجر به کاهش شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین خواهد شد.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد شفافیت آراء نمایندگان مجلس طرحی است که مسئولیت پذیری، تعهد و پاسخگویی را در نمایندگان بیشتر می کند و نظرات کارشناسی را جایگزین مخالفت و موافقت های یک سویه جناحی و سیاسی می کند. البته برخی از نمایندگان مجلس با بیان اینکه حق مردم است، بدانند نماینده‌شان در مجلس چه می کند، ارائه این طرح را برای ارتقای کیفیت عملکرد نمایندگان ضروری می دانند، اما این طرح تصویب نشد.

حجت الاسلام دکتر محمد ملک زاده در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین، اظهار داشت: بی توجهی به ارزش ها و آرمان های انقلاب باعث ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه شد.

وی ادامه داد: یکی از راه های کاهش این شکاف طبقاتی، ایجاد شفافیت در اموال مسئولین است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: وقتی مشخص نباشد فلان مسئول چه مقدار درآمد دارد و از کجا این همه ثروت را آورده و کجا هزینه می کند، باعث تشویق افزایش فساد مالی در کشور می شود.

شفافیت مالی شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین را کاهش می‌دهد

ملک زاده با بیان اینکه عدم شفافیت در کشور منجر می شود، افراد فاسد تغییری در عملکرد خود نسبت به گذشته نداشته باشند، تصریح کرد: وقتی شفافیت در درآمد و هزینه کردهای مسئولین نظام مشخص باشد، فساد مالی از بین خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: از عوامل دیگر افزایش شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین مسئله تجمل‌گرایی و تشریفات است.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم در پایان عنوان داشت: مسئولین نظام اسلامی بایستی از طرح شفافیت در درآمدها و هزینه کردها حمایت و استقبال کنند.

انتهای پیام/ فرهنگ و گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.