۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۸۲۵ ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ دسته: تولید
۰

گیوه‌چی مدیرعامل شركت ريسندگی و بافندگی درخشان قم با اشاره به اینکه برای گسترش صادرات، بایستی مشکل بازگشت ارز حاصل از صادرات و مسئله خود اظهاری فروش در بخش صنعت مرتفع شود، گفت: با آغاز تحریم‌ها، بانک ها هیچ نقشی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات ایفا نمی‌کنند و در این شرایط بایستی این ارز از طریق واردات کالا و مواد اولیه بازگردد.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد این روزها به دلیل وجود تحریم های متعدد در عرصه های مختلف، تولیدکنندگان داخلی به منظور صادرات محصولات خود و همچنین واردات مواد اولیه با چالش های مختلفی روبرو هستند.

علی گیوه‌چی مدیرعامل شركت ريسندگی و بافندگی درخشان قم در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به موانع بر سر راه تولید، اظهار کرد: امروز بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات، یکی از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه در صنعت نساجی بحث خود اظهاری وجود ندارد، ادامه داد: در واقع بایستی تولیدکننده به هر میزان که کالایی را صادر می کند و به فروش می رود، ارز را وارد کشور کند.

بازگشت ارز صادراتی از طریق واردات کالا در شرایط تحریم

مدیرعامل شركت ريسندگی و بافندگی درخشان قم بیان کرد: برای گسترش صادرات، بایستی مشکل بازگشت ارز حاصل از صادرات و مسئله خود اظهاری فروش در بخش صنعت مرتفع شود.

وی گفت: با آغاز تحریم‌های جدید، بانک ها هیچ نقشی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات ایفا نمی کنند و در این شرایط بایستی این ارز از طریق واردات کالا و مواد اولیه بازگردد.

کارفرمایان توان پرداخت حق بیمه کارگران را ندارند

گیوه‌چی با بیان اینکه روش اخذ مالیات، بیمه و تأمین مواد اولیه از مشکلات دیگر تولیدکنندگان است، خاطرنشان کرد: افزایش حقوق و دستمزد کارگر، یکی از عوامل افزایش قیمت تمام شده کالاهای داخلی است.

مدیر شركت ريسندگی و بافندگی درخشان قم ادامه داد: افزایش حقوق کارگر منجر به افزایش حق بیمه شده است و در شرایط سخت تولید، کارفرمایان توان پرداخت این میزان حق بیمه را ندارند.

گیوه‌چی در پایان با بیان اینکه برخی قوانین مزاحم نیازمند بازنگری هستند، تاکید کرد: وجود قوانین مزاحم و بروکراسی سخت اداری از موانع بر سر راه تولید است.

انتهای پیام/تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.