۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۸۰۴۷ ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ دسته: دولت و حکمرانی
۱

حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اصرارهای مکرر دولت مبنی بر تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی مخالف هستند و در شرایط کنونی بعید به نظر می رسد طرح تشکیل مجدد این وزارتخانه توسط نمایندگان مجلس رای مثبت بیاورد. به همین منظور دولت باید برای مدیریت بازار راهکار دیگری ارائه دهد.

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به طرح برخی از نمایندگان مجلس در خصوص تشکیل مجدد وزارت بازرگانی گفت: مجلس برای چندبار با این موضوع باید مخالفت کند تا برخی متوجه بشوند که راه حل مشکلات کنونی تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها نیست.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس اظهار داشت: بررسی ساختارهای تفکیک و ادغام وزارت بازرگانی نشان می دهد طی ۱۰۰ سال گذشته بیش از ۱۰ بار این وزارتخانه ادغام یا تفکیک شده است و نتیجه ای جز هزینه برای کشور نداشته است.

وی افزود: متاسفانه گویا هدف برخی از مطرح کردن طرح ادغام و تفکیک وزارت بازرگانی تلف کردن وقت مجلس و دولت است چرا که این طرح علیرغم مخالفت های جدی نمایندگان مجلس هر چندوقت یکبار به صورت دیگری در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

مجلس مخالف تشکیل مجدد وزارت بازرگانی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس قوانین کشوری و اسنادبالادستی ساختارهای دولتی باید به نحوی تعیین شود که حداکثر چابکی و چالاکی را برای تصمیم گیری داشته باشد. این در حالی است که تشکیل وزارت بازرگانی با توجه به سوابق قبلی این وزارتخانه باعث کندی در تصمیم گیری و ناهماهنگی مدیران تولیدی و تجاری می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: هزینه تفکیک وزارت بازرگانی برای کشور در شرایط کنونی بسیار بالا خواهد بود چرا که در حال حاضر بسیاری از زیرساختهای لازم برای تشکیل وزارت بازرگانی دیگر وجود ندارد. دولت برای تشکیل مجدد وزارت بازرگانی علاوه بر تامین زیرساخت های لازم باید به دنبال تامین نیروی انسانی مناسب نیز باشد.

وی تاکید کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی مخالف هستند و در شرایط کنونی بعید به نظر می رسد طرح تشکیل مجدد این وزارتخانه توسط نمایندگان مجلس رای مثبت بیاورد. به همین منظور دولت باید برای مدیریت بازار راهکار دیگری ارائه دهد.

مخالفت نمایندگان مجلس و کارشناسان با تعلیق اجرای قانون تمرکز

حسینی در خصوص تعلیق اجرای قانون تمرکز وظایف بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: دولت طی هفته های گذشته با اوج گیری مخالفت نمایندگان مجلس با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی، اقدام به تعلیق اجرای این قانون از طریق شورای هماهنگی سه قوه کرد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس اظهار داشت: در پی این مصوبه سران قوا کلیه وظایف بازرگانی از وزارت جهاد کشاورزی منفک شده و به وزارت صمت محول شد تا تصمیم گیری در خصوص امور بازرگانی از طریق این وزارتخانه صورت گیرد. از سویی دیگر برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس مخالف تعلیق اجرای قانون تمرکز بودند و مراتب اعتراض خود را به اطلاع رئیس مجلس رساندند.

وی افزود: پس از این تصمیم دولت انتظار بر آن بود که دولت دیگر پیگیر موضوع تشکیل وزارت بازرگانی نشود اما دستور جلسه هفته آینده نشان می دهد دولت همچنان بر تشکیل این وزارتخانه اصرار دارد. این در حالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس معتقدند با تشکیل این وزارتخانه مشکلی در کشور حل نخواهد شد.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت

  1. مجلس ظاهرا ا رفاه ملت هم مخالف است!
    نماینده هایی که برای رد یا تصویب طرح آپارتمان می گیرند وهر روز خبری از دزدی وفسادشان در صدر اخبار رسانه ها ست باید هم مخالف اینگونه طرحها باشد.
    مضحک ومسخرس که تفکیک وزارتی که از قبل بوده از نظر این نماینده هزینه داره ولی تشکیل وزارت جدید میراث فرهنگی هزینه نداره!!
    این دروغها وشانتاژها برای ملت رو شده است و نمایندگان فاسد ورانت خوار در مجلس آینده جایگاهی ندارند

    ۱۱


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.