۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۹۳۰ ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱ دسته: مسکن
۰

سید محمدرضا رضی پژوهشگر اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه افزودن پایه های جدید مالیاتی در شرایط فعلی ضروری است، تصریح کرد: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی منجر به افزایش عرضه مسکن خواهد شد

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد  با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن و اجاره بها در برخی شهرها، خرید مسکن برای دهک های پایین تبدیل به رویا شده است. کارشناسان معتقدند یکی از راه های کاهش قیمت مسکن، افزایش عرضه مسکن و ایجاد پایه های جدید مالیاتی است.

لزوم افزایش پایه های جدید مالیاتی برای ساماندهی بازار مسکن

دکتر سید محمدرضا رضی استاد دانشگاه در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به تاثیر مثبت وضع مالیات بر عایدی سرمایه بر بازار مسکن، اظهار داشت: در شرایط فعلی، نیازمند اجرای چنین قوانینی برای بهبود وضع اقتصاد کشور هستیم.

وی ادامه داد: نظام اسلامی بایستی زمینه فعالیت های مولد اقتصادی را برای عموم مردم فراهم کند.

این پژوهشگر اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه بایستی با فعالیت‌های سوداگرانه مقابله نمود، بیان داشت: اجرای قوانین هوشمندانه برای حذف سوداگری در شرایط فعلی اقتصاد کشور ضروری است. همچنین بایستی از کسانی که از راه های سوداگرانه کسب درآمد می کنند، مالیات های سنگین گرفته شود.

افزایش عرضه مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

وی با بیان اینکه افزودن پایه های مالیاتی جدید منجر به ساماندهی بازار مسکن خواهد شد، اضافه کرد: هدف دو قانون هوشمندانه، مالیات بر عایدی سرمایه مسکن و مالیات بر خانه‌های خالی، کاهش تقاضای سرمایه‌ای و سفته بازی است، لذا با اجرای این قوانین، سوداگران متحمل هزینه‌های سنگین می شوند.

این پژوهشگر مسائل اقتصادی بیان داشت: هر فردی که قصد سود در بازار مسکن از طریق واسطه‌گری دارد، بایستی هزینه نگهداری مسکن را پرداخت نمایند.

رضی با اشاره به تاثیر مثبت اجرای قانون مالیات برخانه‌های خالی، ابراز داشت: اجرای این قانون هوشمندانه منجر به افزایش عرضه مسکن خواهد شد. البته بایستی تدابیری اندیشیده شود تا بار مالیاتی ناشی از اجرای این قانون، به خریداران واقعی منتقل نشود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.