۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۷۳۴۸ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ دسته: دولت و حکمرانی
۰

موسوی‌بیوکی نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، از بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) در این کمیسیون خبر داد و گفت: بعد از برگزاری ۲۰ جلسه در کارگروه ویژه مربوط به این لایحه، به زودی این لایحه به کمیسیون عمران و بعد از آن به صحن مجلس فرستاده خواهد شد. تصویب این لایحه می‌تواند زمینه جلب مشارکت‌های بخش خصوصی و واگذاری پروژه‌های عمرانی را بیش از پیش فراهم نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی، نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس، در تشریح جلسه کارگروه این کمیسیون، درخصوص بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰ جلسه برای بررسی این لایحه در کارگروه برگزار شده و به‌نظر می رسد در چند جلسه آتی کار این لایحه در کارگروه تمام شود.

بررسی لایحه PPP در کمیسیون عمران مجلس پس از جلسات کارگروه ویژه

وی افزود: لایحه مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) در کارگروه پس از چند جلسه دیگر به صحن کمیسیون عمران می‌آید و در آنجا هم مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و در صورت تأیید و تصویب به صحن مجلس خواهد آمد.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: قانون شدن این لایحه اتفاقات خوبی را در جلب بیشتر بخش خصوصی در روش‌های مختلف مشارکت و اجرای پروژه‌های عمرانی رقم خواهد زد.[۱]

لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در مسیر تدوین و تصویب

بر اساس بند ب ماده ۲۱۴ قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف است به منظور کارآمدی و اثر بخشی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، با رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی، روش های اجرایی مناسبی را برای مشارکت عمومی-‌خصوصی با پیش بینی تضامین کافی به کار گیرد.

در این راستا در سال های گذشته نیز پیشنهادهایی توسط وزارت اقتصاد و سازمان برنامه ارائه گردید و در جلسات کمیسیون اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت؛‌ اما در نهایت مقرر شد سازمان برنامه با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه لایحه جامع مشارکت عمومی-خصوصی را تهیه و ارائه نماید.

از این رو هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه لایحه مشارکت عمومی خصوصی را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی در ۱۸ آذر ۹۷ به تصویب رساند و با قید یک فوریت آن را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. این لایحه ۸ فصل و ۲۹ ماده دارد.

متن لایحه مشارکت عمومی- خصوصی در اینجا قابل مشاهده است.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری آنا؛ کد خبر:‌ ۴۱۰۲۹۶

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.