۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۳۵۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ دسته: دولت و حکمرانی
۰

حجت‌الاسلام ولدان مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم با اشاره به اینکه سوء مدیریت، از عوامل شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین است، تصریح کرد: عده ای از موقعیت و جایگاه به دست آمده برای ویژه خواری و مصادره اموال، به نفع خود استفاده می‌کنند.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد یکی از عواملی که باعث شده مردم به مسئولین اعتماد نداشته باشند، شکاف طبقاتی موجود میان مردم و مسئولین است. شکاف طبقاتی که بر اساس تبعیض از سوی مسئولین و انتخاب نادرست از سوی مردم به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مسئله شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولین، اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان نماد سیاست و دیانت و مرکز پیوند امت با امامت است.

وی ادامه داد: همچنین نماز جمعه که مرکز پیوند مردم و مسئولین است، به یکی از مراکز اعتماد سازی مردم نسبت به حاکمیت و دیدار و گفتگوی بدون واسطه با مسئولین تبدیل شده است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم به عوامل مؤثر در ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین اشاره کرد و گفت: این مسئله تک عاملی نیست و عوامل متعددی در این مسئله دخالت دارد.

وی افزود: یکی از عوامل شکاف مردم و مسئولین به عملکرد مسئولین باز می گردد، بطوریکه در برخی موارد شاهد تناقض در ادعاها و گفته های مسئولین و مواضع انقلابی آن‌ها هستیم که این انتظارات در وعده های انتخاباتی، تریبون های سیاسی و سخنرانی ها ایجاد می شود.

ویژه خواری عامل شکاف طبقاتی بین مردم و مسئولین است

ولدان با اشاره به حس تبعیض در بین مردم، خاطرنشان کرد: عده ای از موقعیت و جایگاه به دست آمده برای ویژه خواری و مصادره اموال، به نفع خود خود استفاده می کنند.

وی بیان داشت: سوء مدیریت مسئولین و حاکم شدن مدیریت لیبرال بجای مدیریت جهادی به عنوان خادم مردم از عوامل دیگر شکاف مردم و مسئولین است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم، ادامه داد: اگر قرار باشد با روحیه لیبرال دموکراسی، مسائل پیش برود، طبیعتاً افراد برای حفظ قدرت و منفعت شخصی خود خواهند جنگید و امور مردم تحت الشعاع  این مسائل قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از دیگر عواملی که منجر به شکاف مردم و مسئولین شده، سیاست زدگی در مسائل خرد و کلان کشور است، تصریح کرد: برخی مسئولین به جای رسیدگی به مشکلات مردم، با پیوست های سیاسی مسائل جامعه را پیش نمی برند.

ولدان با اشاره به اینکه ما مشکل بینشی داریم، تأکید داشت: تا وقتی به یک وحدت گفتمانی نسبت به این موضوع نرسیم و اهداف، آرمان ها و شاخصه ها درست نشود، این شکاف طبقاتی میان مردم و مسئولین باقی خواهد ماند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم در پایان با اشاره به اینکه نوع انتخاب مردم هم برآیند همین بینش است، گفت: در واقع وقتی انتخاب مردم انتخاب درست و دقیقی در انتخابات ها نباشد، کسانی به مسند و جایگاه می رسند که شایستگی اداره و وضع قوانین و پیشبرد امور را ندارند.

انتهای پیام/فرهنگ گفتمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.