۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۶۰۹۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ دسته: دسته‌بندی نشده
۰

علوی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وقتی سرمایه ها به سمت بازارهای غیر مولد سوق پیدا کند، کشور روز به روز با مشکلات عدیده ای مواجه می شود، گفت: اخذ مالیات برعایدی سرمایه منجر به ساماندهی و کارا شدن بازار مسکن می‌شود.

به گزارش مهوش رحیمی خبرنگار استان کردستان مسیر اقتصاد این روزها وضعیت بازار مسکن به گونه‌ای نابسامان شده است که قیمت‌ها در این بازار از ثبات کافی برخوردار نیست و همین امر موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای متقاضیان خرید مسکن شده است.

بسیاری از کارشناسان افزایش نجومی قیمت مسکن را ناشی از عدم اجرای سیاست‌های درست مالیاتی و همچنین عدم تولید مسکن می‌دانند.

در همین راستا، سال گذشته بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در کمیسیون های اقتصادی و عمران مجلس مطرح شد.

مالیات بر عایدی سرمایه بازار مسکن را کارا می‌کند

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه بازار مسکن در کشور با رکود تورمی مواجه شده است، تصریح کرد: وجود سوداگری در بازار زمین و مسکن باعث افزایش بی رویه قیمت ها و ایجاد نابسامانی در این بازار می شود.

علوی با بیان اینکه اخذ مالیات برعایدی سرمایه منجر به ساماندهی بازار مسکن خواهد شد، گفت: دولت با حمایت از انبوه سازان هم می تواند تا حدودی افزایش قیمت ها در بازار مسکن را کنترل کند.

وی معتقد است: دولت بایستی به انبوه سازان زمین تحویل دهد و از آنان بخواهد برای قشر متوسط به پایین جامعه واحدهای مسکونی بسازد.

دولت باید بر خانه های خالی مالیات بر سود سرمایه را قرار دهند

نماینده استان کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت بایستی تمام قد وارد صحنه شود و از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و همچنین بانک مرکزی کمک بگیرد تا عرضه و تقاضا در بازار مسکن متعادل شود.

علوی با بیان اینکه دولت بایستی قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا نماید، گفت: با اجرای این قانون، بودجه عظیمی در اختیار دولت قرار می گیرد و می توان با عایدی ناشی از این مالیات از اقشار ضعیف جامعه حمایت کرد.

وی گفت: حمایت از انبوه سازان از طریق قرار دادن مصالح ارزان قیمت در اختیار آن ها و ملزم کردن آنها به ساخت واحدهای مسکونی برای اقشار ضعیف اقدام هوشمندانه ای است که باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

اخذ مالیات بر عایدی مسکن منجر به رشد اقتصادی خواهد شد

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وقتی سرمایه ها به سمت بازارهای غیر مولد سوق پیدا کند، کشور روز به روز با مشکلات عدیده ای از جمله بیکاری، تضعیف صادرات، تعطیلی واحدهای تولیدی و کاهش رشد اقتصادی روبرو خواهد شد. این در حالی است که امروزه همه به خوبی واقفند که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان قرار دارد.

علوی در پایان گفت: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن منجر به رشد اقتصادی خواهد شد، لذا بایستی هر چه زودتر این پایه مالیاتی اضافه شود.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.