۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۵۹۸۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ دسته: تولید کارشناس: امیرحسین عسکریان
۱

دولت هند به منظور ایجاد اشتغال پایدار و تقویت اقتصاد ملی، نهادهای دولتی خود را ملزم به استفاده از محصولات امنیت سایبری ساخت داخل کرده‌است. بر این اساس این نهادها بایستی محصولات مورد نیاز خود را از شرکت‌های ثبت شده در داخل هند خریداری نمایند. در مرحله بعدی این اجازه به نهادهای دولتی داده شده‌است که محصولات مورد نیاز خود را از شرکت‌هایی که سود حاصل از فروش محصولات خود را در هند سرمایه‌گذاری می‌کنند، خریداری نمایند.

به گزارش مسیر اقتصاد حمایت از تولید داخلی و ترویج خرید کالاهای ملی، در دستور کار دولتمردان بسیاری از کشورها قرار دارد؛ چراکه حمایت از کالای ساخت داخل دارای مزایایی همچون «ایجاد اقتصاد مقاوم چرخه ای»، «افزایش اشتغال و کاهش بیکاری»، «کاهش فعالیت بازارهای موازی»، «افزایش قدرت ارز ملی»، «کاهش هزینه تولید واحد و بهره گیری از اقتصاد مقیاس» و «ثبات قیمت» را به همراه دارد.

بهبود محیط کسب و کار راهبرد توسعه اقتصادی هر کشور

از طرفی بهبود محیط کسب و کار یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می رود و علاوه بر آن، هر چه محیط کسب و کار یک کشور شرایط بهتری داشته باشد، بهره برداری از فرصت های کارآفرینی بیشتر می‌گردد؛ هر چه بهره برداری از فرصت های کارآفرینی در جامعه ای بیشتر باشد، عملکرد اقتصادی آن کشور و خلق ارزش و ثروت در آن جامعه نیز بیشتر می شود.

استفاده حداکثری از ظرفیت قانون تدارکات عمومی در هند

کارشناسان معتقدند که برای بدست آوردن بیشترین ارزش در ازای منابع صرف شده، دولت ها باید فرآیند تدارکات عمومی را به صورت رقابتی و با شفافیت حداکثری برگزار کنند؛ با تأمین کنندگان برخورد بی طرفانه داشته باشند؛ برای دستگاه های اجرایی و تأمین کنندگان حقوق متوازن قائل باشند؛ و با دقت بر رویه های اجرایی نظارت کنند.

در همین راستا دولت هند به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه به منظور حمایت از تولیدات ساخت داخل و بهبود محیط کسب و کار، اقدامات هوشمندانه ای را در دستور کار خود قرار داده است. اهمیت این بخش دولت هند را بر آن داشت تا به دنبال استفاده حداکثری از قانون تدارکات عمومی باشد. اجرای قانون تدارکات عمومی موجب می شود فرآیند خریدهای دولتی شفاف شده و فعالیت بنگاه های تولیدی رونق بگیرد.

الزام نهادهای دولتی هند به خرید محصولات امنیت سایبری داخلی

در همین راستا به تازگی وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند به منظور تقویت تولیدات داخلی این کشور، همه نهادهای دولتی را ملزم کرده است که تنها از محصولات امنیت سایبری ساخت داخل استفاده نمایند.

اطلاعیه این اقدام هوشمندانه اوایل ماه جاری میلادی توسط این وزارتخانه صادر شد و هدف اصلی آن افزایش ایجاد اشتغال پایدار در هند عنوان شده است.

بر این اساس، نهادهای دولتی بایستی محصولات امنیت سایبری را از شرکت های نوپا داخلی در هند خریداری نمایند. مطابق دستور جدید دولت هند، نهاد های دولتی بایستی، در مرحله ی اول محصولات مورد نیاز سایبری خود را از شرکت های ثبت شده در این کشور خریداری نمایند. در مرحله بعدی این اجازه به این نهادها داده شده است تا محصولات سایبری مورد نیاز خود را از شرکت های نوپایی که درآمد حاصل از فروش شان را در هند سرمایه گذاری می کنند، خریداری نمایند.

لیست این شرکت ها در اختیار سازمان توسعه و سیاست صنعتی هند است. مطابق دستور العمل های این سازمان هندی، لزومی مبنی بر اینکه کد IP این شرکت ها در داخل ثبت شده باشد، نیست. اما بایستی مدارکی ارائه دهند که سود حاصل از فروش محصولات سایبری در داخل هند سرمایه گذاری می شود.

بر این اساس یکی از شرکت های بزرگ امنیت سایبری هند معتقد است که این اقدام هوشمندانه دولت به بهبود امنیت اقتصادی در آینده نه چندان دور منجر می‌شود.

همچنین پر واضح است که دولت یک کشور برای محافظت از فضای اطلاعاتی خود و همچنین ایجاد رونق اقتصادی، بایستی از محصولات امنیت سایبری ساخت داخل استفاده نماید.

منبع: اکونومیک تایمز yon.ir/cuY5c

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل

  1. با سلام، لطفا به جای ذکر نام فارسی سایت منبع، آدرس کامل منبع ها را به صورت لاتین بنویسید تا دسترسی به آن راحت تر باشد.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.