۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۳۴۲ ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ دسته: مسکن
۰

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اثر مثبت وضع مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن، اظهار داشت: افزودن این پایه مالیاتی منجر به ساماندهی بازار مسکن خواهد شد.

به گزارش حسین حیدری خبرنگار استان قم مسیر اقتصاد، چهار عامل اصلی قیمت مسکن، میزان تورم عمومی و توازن عرضه و تقاضا در بخش مسکن ملکی و استیجاری، تأثیر مستقیمی بر روی قیمت مسکن دارد. همچنین وجود خانه های خالی در کلان شهرها و یا مازاد بر نیاز برخی افراد در این حوزه مشکلات بسیاری را به وجود آورده است که این مسئله نشان از اهمیت اعمال مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن را می رساند.

وضع مالیات بر عایدی سرمایه منجر به ساماندهی بازار مسکن خواهد شد

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به اثر مثبت وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن، اظهار داشت: افزودن این پایه مالیاتی منجر به ساماندهی بازار مسکن خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی عملکرد مناسبی در خصوص پایه های مختلف مالیاتی نظیر مالیات بر ارزش افزوده نداشته است، ادامه داد: مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن و مالیات بر خانه های خالی دو پایه مالیاتی است که بایستی هر چه سریع تر از سوداگران بازار اخذ شود.

موسوی لارگانی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از مسکن های کلان شهر ها خالی است، اما صاحبان آنها مالیاتی پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: دریافت مالیات بر خانه های خالی در کنار مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه مسکن از التهابات و نابسمانی بازار می کاهد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.