۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۴۱۲۲ ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ دسته: مسکن
۰

بخشدار بخش مركزی ابركوه با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی روستایی نیاز به ضامن کارمند است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به صورت سفته زنجیره ای نیز در حال حاضر اجرا نمی‌شود.

به گزارش محمد نجفی خبرنگار استان یزد مسیر اقتصاد مقاوم سازی مسكن روستايی با اعطای تسهيلات چهل ميليون تومانی آن هم با داشتن ضامن كارمند در روستاها امری دشوار است.

عدم کفایت تسهیلات پرداختی برای مقاوم سازی مسکن روستایی

عباس مهری بخشدار بخش مرکزی ابرکوه در استان یزد در گفتگو با مسیر اقتصاد گفت: ۱۹ روستا در بخش مرکزی استان وجود دارد، که تعدادی از این روستاها دارای خانه های خشت و گلی هستند که در برابر حوادث طبیعی غیر مقاوم هستند.

بخشدار بخش مركزي ابركوه در خصوص تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تصریح کرد: برای ساخت مسکن مقاوم در روستاها، متقاضیان بایستی علاوه بر اخذ این تسهیلات، مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان نیز داشته باشند.

وی در خصوص اینکه چه تعداد از روستاییان از این تسهیلات دریافت کرده اند، تصریح کرد: به مدت دو هفته است که تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مقاوم سازی مسکن روستایی، ابلاغ شده است و تا پیش از این متقاضیان تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی دریافت می کردند.

بانک ها ضمانت زنجیره ای تسهیلات مسکن روستایی را اجرا نمی کنند

مهری با بیان اینکه در برخی روستاها که میان مزرعه و باغ محصور هستند، مشکل بزرگی به نام کمبود یا فقدان زمین برای ساخت خانه وجود دارد، تصریح کرد: در چنین شرایطی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمینی در اختیار ندارد که برای ساخت مسکن روستایی اختصاص بدهد، لذا روستاییان توانایی ساخت مسکن در این مناطق را ندارند.

بخشدار بخش مرکزی ابرکوه با اشاره به اینکه برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی روستایی نیاز به ضامن کارمند است، تصریح کرد: در روستاهای استان، ضامن کارمند به ندرت پیدا می شود و این مسئله به چالش بزرگ روستاییان مبدل گشته است.

بخشدار بخش مركزي ابركوه در خصوص سفته زنجیره ای گفت: این روش برای مدتی اجرا شد، ولی هم اکنون پرداخت تسهیلات با این شیوه متوقف شده است.

لزوم پرداخت وام بلاعوض به روستاییان

وی با بیان اینکه بایستی پرداخت وام بلاعوض روستایی هر چند با مبالغ اندک در دستور کار قرار گیرد، گفت: بایستی پرداخت وام بلاعوض با مبالغ اندک ۴ میلیون تومان در دستور کار قرار گیرد تا به برخی روستاییان فاقد تمکن مالی پرداخت شود.

بخشدار بخش مركزي ابركوه در پایان با بیان اینکه در بازدیدهای میدانی مشخص شد که برخی روستاییان توان بازپرداخت تسهیلات روستایی را ندارند، تاکید کرد: پرداخت وام های بلاعوض هر چند ناچیز منجر به مقاوم سازی مسکن های روستایی خواهد شد.

انتهای پیام/ راه و ساختمان



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.