۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۲۷۳۹ ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ دسته: انرژی
۰

یک مسئول وزارت نفت ضمن تاکید بر اهمیت توسعه ظرفیت پالایشی و پتروپالایشی کشور، در خصوص ضمانت های لازم برای دریافت وام از صندوق توسعه ملی، گفت: بر اساس طرح مجلس، سهام پالایشگاه یا پتروپالایشگاه ساخته شده به همراه محصولات تولیدی آن، ۲ ضمانت قابل توجهی است که صندوق می تواند آنها را در اختیار داشته باشد.

یک مسئول وزارت نفت در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص طرح توسعه ظرفیت پالایشی و پتروپالایشی کشور گفت: این طرح می تواند یکی از راهکارهای ایران در بی اثر کردن تحریم های نفتی باشد.

وی افزود: در صورتی که ظرفیت پالایشی کشور افزایش یابد، خام فروشی کاهش خواهد یافت و این به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

این مسئول آگاه در خصوص بازگشت طرح توسعه ظرفیت پالایشی و پتروپالایشی کشور به کمیسیون انرژی جهت اصلاح، اضافه کرد: در حال حاضر در خصوص ضمانت های این طرح و اینکه صندوق توسعه چگونه نسبت به آن تامین مالی انجام دهد، در حال بحث هستیم.

سهام و محصول پتروپالایشگاه ۲ ضمانت برای صندوق توسعه ملّی

وی اضافه کرد: با این وجود در بحث ضمانت مشکلی وجود ندارد و سهام پالایشگاه یا پتروپالایشگاه ساخته شده به همراه محصولات تولیدی آن، ۲ ضمانت قابل توجهی است که صندوق می تواند آنها را در اختیار داشته باشد.

این مسئول وزارت نفت ادامه داد: تنفس خوراک یک ساله، البته بسته به اینکه قیمت نفت چقدر باشد، در همان سال اول هزینه های پروژه را بر می گرداند و از سال بعد سودآوری پروژه شروع می شود.

وی در پایان گفت: تنفس خوراک به معنای فروش اقساطی خوراک به صاحب پالایشگاه یا پتروپالایشگاه است و به معنای حراج منابع کشور نیست.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.