۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۲۳۵ ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ دسته: دیگر رسانه‌ها
۰

سفیر سوریه در گفتگوی روز یکشنبه با رئیس اتاق بازرگانی کشور با تاکید بر همکاری با بخش خصوصی ایران گفت: در زمینه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و تولید مشترک فرصت‌های بسیاری برای همکاری وجود دارد.

به گزارش مسیر اقتصاد به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، سفیر سوریه در این دیدار به روابط خوب سیاسی بین دو کشور اشاره و بر لزوم افزایش همکاری‌های اقتصادی تأکید کرد.

عدنان محمود هدف از این دیدار را افزایش مناسبات اقتصادی و شکل‌گیری روابط تجاری بین دو کشور اعلام کرد و گفت: در زمینه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و تولید مشترک فرصت‌های بسیاری برای همکاری وجود دارد.

سفیر سوریه در ایران موضوع برنامه‌ریزی و ارایه تسهیلات برای توسعه مبادلات بازرگانی و تهاتر کالا با ایران را خاطرنشان ساخت و افزود: دولت سوریه طبق توافقنامه تجارت آزاد، کالاهای ایرانی را بدون عوارض گمرکی و مالیات به این کشور وارد می کند و همچنین در نظر دارد تا فرصت استفاده از کالاهای سنتی سوریه مانند روغن‌ زیتون، مرکبات و پنبه را در ایران فراهم آورد.

وی افزود: اکنون نیاز سوریه، بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی مانند خطوط انتقال برق و حمل‌ونقل است و از همه شرکت‌های برتر ایرانی برای انجام این پروژه‌ها دعوت به عمل آورد.

شافعی: بازسازی سوریه با برنامه‌ریزی انجام شود

براساس این گزارش، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌های دولت و ملت سوریه، بر لزوم برنامه‌ریزی برای بازسازی این کشور تأکید کرد.

غلامحسین شافعی گفت: لازم است برنامه دقیقی برای بخش‌های خصوصی ترسیم شود و باید از فرصت همکاری مشترک در زمینه‌هایی مانند خودروسازی، صنعت غذایی و خدمات فنی و مهندسی که تجربه های خوب همکاری مشترک وجود دارد، استفاده شود.

همچنین محمد رضا کرباسی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران نیز در این دیدار، بر تهیه نقشه‌ راه کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: اتاق ایران آماده است با تشکیل کمیته‌ای درباره برگزاری همایش‌های اقتصادی و نمایشگاه‌های تخصصی در کوتاه‌مدت و همچنین معرفی پروژه‌های بازسازی زیرساخت های سوریه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری دو کشور در بلندمدت، همکاری بین اتاق‌های دو کشور را آغاز کند.

سازمان توسعه تجارت ایران ارزش صادرات هفت ماهه امسال ( منتهی به مهرماه) به سوریه را ۱۰۵ میلیون و ۴۵۵ هزار دلار اعلام کرد و در این مدت پنج میلیون و ۱۶۵ هزار دلار نیز از این کشور واردات داشته ایم.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.