۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۹۱۳۰۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ دسته: تولید
۰

بی مقدار نماینده مجلس با تقدیر از راه‌اندازی سامانه تولیدات داخلی توسط وزارت صمت گفت: راه‌اندازی این سامانه منجر به این می‌شود که تولیدکنندگان بر چند صنعت راهبردی تمرکز کنند و ارزبری در صنایع مختلف کاهش یابد.

شهاب الدین بی مقدار کمیسیون امورداخلی کشور در گفتگو با مسیر اقتصاد با تقدیر از راه اندازی سامانه تولیدات داخلی توسط وزارت صمت تصریح کرد: این سامانه بایستی شامل اطلاعات جامعی از توانمندی های تولیدکنندگان و همچنین نیازهای دستگاه های مختلف در کالاهای وارداتی باشد.

کاهش ارزبری در صنایع راهبردی با راه‌اندازی سامانه تولیدات داخلی

بی مقدار با بیان اینکه هدف اصلی این سامانه کاهش ارزبری در صنایع راهبردی است، گفت: داشتن اطلاعات جامعی از تولیدکنندگان منجر به ایجاد شفافیت می شود. مسئله ای که در قانون برنامه ششم توسعه نیز به آن اشاره شده است.

رئیس فراکسیون حمایت از قطعه سازان کشور ادامه داد: در حال حاضر شرکت های دانش بنیانی هستند که به تولید قطعات با ارزش افزوده بالا (قطعات الکترونیکی) در مقیاس بالا در صنایعی خاص نظیر لوازم خانگی می پردازند. این در صورتی است که با ثبت اطلاعات این شرکت ها در سامانه تولیدات داخلی این امکان فراهم می شود که اینها در زمینه تولید قطعات الکترونیکی در صنایع دیگری همچون صنعت خودرو نیز فعالیت نمایند.

لزوم ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان برای حضور در سامانه تولیدات داخلی

وی در پاسخ به این سوال که تولیدکنندگان و یا پیمانکاران بخش خصوصی چه انگیزه ای برای حضور در سامانه توانمندی های داخلی دارند، تصریح کرد: شرایط تحریمی موجب شده که بسیاری از بنگاه های تولیدی و یا شرکت های دانش بنیان انگیزه ای برای حضور در این سامانه را داشته باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای افزایش انگیزه تولیدکنندگان داخلی برای حضور در سامانه تولیدات داخلی بایستی مشوق های مختلف در نظر گرفت، گفت: در شرایط فعلی باید به شرکت های دانش بنیان توجه بیشتری کرد. نیروهای متخصصی در این شرکت ها فعالیت دارند که از علم و دانش خوبی بهره مند هستند ولی متاسفانه سرمایه کافی برای اجرای پروژه‌های خود ندارند؛ لذا دولت باید با ارائه تسهیلات بلاعوض از این شرکت ها حمایت کند.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.