۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۹۶۱ ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ دسته: بازار مالی
۰

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون بهداشت مجلس ضمن اشاره به اینکه منافع افراد در تجمیع بیمه ها دخیل است و با تجمیع بیمه ها ۱۷ سازمان و صندوق عریض و طویل به همراه متعلقات آن ها جمع می شود، گفت: با اجرای نظام الکترونیک سلامت، شفافیت و نظارت فنی و مالی در سیستم به وجود می آید.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد  ضمن اشاره به نکاتی در مورد تجمیع بیمه ها، از لزوم اجرای نظام الکترونیک سلامت گفت.

این نماینده مجلس درباره در خصوص عدم تجمیع بیمه ها در سال های متمادی اخیر گفت: بحث تجمیع بیمه ها در اسناد بالادستی و برنامه پنجم توسعه آمده است ولی دولت ها با پررویی در برابر تجمیع بیمه ها مقاومت می کنند و قانون را اجرا نمی کنند.

وی درباره اینکه چه سودی در یکپارچه نشدن بیمه ها وجود دارد که این اتفاق نمی افتد، گفت: مزیت آن برای اشخاص است؛ الان ما ۱۷ صندوق بیمه داریم؛ به تبع آن ۱۷ مدیرعامل، ۱۷ مدیر کل، ۱۷ معاون مدیر کل و مدیرعامل و ۱۷ سازمان وجود دارد. شما نگاه کنید که قرار است این ۱۷ صندوق در یک صندوق تجمیع شود.

قاضی زاده ادامه داد: با تجمیع این بیمه ها چند پست از بین می رود و چند دکان بسته می شود؟ چند هلدینگ دچار مشکل می شود؟ چند حقوق نجومی حذف می شود؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان درخصوص اینکه چرا ثبت رایانه ای دارو ها انجام نمی شود، گفت: وزارت بهداشت در این مورد، نرم افزار مربوطه را راه اندازی کرده است ولی بیمه ها حاظر نیستند که به این نرم افزار متصل شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا بیمه ها حاظر به اتصال به نظام الکترونیک سلامت نیستند، گفت: این مساله را بایستی از خود بیمه ها بپرسید چرا که نرم افزار را با فشار وزارت بهداشت نصب کرده اند ولی بیمه ها حاضر نیستند که به این نرم افزار متصل گردند. به طور کلی همه از شفافیت فرار می کنند.

نماینده مجلس در پایان با انتقاد از وضعیت موجود، گفت: اصلا بدون نظام الکترونیک سلامت، امکان کنترل گایدلاین ها و پرداخت بر اساس آن ها وجود ندارد و به لحاظ اجرایی ممکن نیست. اجرای نظام الکترونیک، زیرساخت تمام نظارت ها و شفافیت های بعدی است.



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.