۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۹۴۳۵ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ دسته: پول و بانک
۰

بر اساس گزارش های میدانی، بانک ها هنوز اجرای مصوبه وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی را آغاز نکرده اند. بنابراین ضروری است بانک مرکزی، بانک های متخلف در این زمینه را شناسایی و جریمه نماید.

به گزارش مسیر اقتصاد مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸ مبلغ وام ازدواج را از ۱۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش داد. لایحه بودجه نیز پیش از آغاز سال جدید، به دولت ابلاغ شد.

بانک مرکزی نیز در دومین هفته فروردین ماه، با ابلاغ بخشنامه ای به بانک ها، از آغاز پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی به زوجین خبر داد. بر اساس این بخشنامه، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باید در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک ها قرار بگیرد.

با این وجود، بررسی های میدانی نشان می دهد بانک ها کماکان پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی به زوجین را آغاز نکرده و از این مصوبه اظهار بی اطلاعی می کنند. بخشی از اظهارات میدانی در ادامه آمده است:

  • فرزاد در این زمینه می گوید: من در تاریخ ۱۵ فروردین ثبت نام کردم برای وام ازدواج. بانک صادرات شعبه شهید رجایی کرمانشاه ولی هنوز بانک میگوید بوجه ای نداریم. خواهشمندم پیگیری نمایید. واقعا برای خرید وسایل اولیه زندگی به این وام احتیاج دارم. لطفا پیگیری نمایید.
  • مهدی می گوید: من ۲۸ فروردین بانک ملت مراجعه کردم ولی گفتن که ابلاغ نشده و هنوز بودجه نداریم.
  • سوگند نیز گفت: من ثبت نام کردم وام ازدواج بانک ملت افتاده رفتم بانک میگن ابلاغیه نیومده برامون معذوریم.
  • عقیل نیز گفت: خواهشا پیگیری کنید بانک صادرات ثبت نام کردیم اما میگه خبری نیست هنوز.
  • کریم هم در این زمینه بیان کرد: بانک ملت در تبریز اظهار می نماید که هنوز وام ازدواج ۳۰۰ میلیون ریال به بانک ابلاغ نشده است.
  • هادی هم گفت: لطفا بخشانه وام ازدواج ۳۰ میلیونی رو به بانک های صادرات بدید

بر این اساس، ضروری است بانک مرکزی هر چه سریعتر اقدام نماید و بانک های متخلف در اجرای بخشنامه خود را جریمه کند. علاوه بر این، ضروری است شرایط ضامن برای دریافت این تسهیلات بهبود یابد تا جوانان بتوانند این وام را با سختی کمتر دریافت کنند.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.