۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۸۲۵۰ ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ دسته: دولت و حکمرانی
۰

کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اثرات منفی تشکیل وزارت بازرگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی نیاز به بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی دارد و تحمیل هزینه به دولت مغایر با قانون اساسی است. علاوه بر این با تشکیل این وزارتخانه مشکلات اقتصادی کشور در شرایط تحریم حل نمی‌شود و بوروکراسی اداری نیز افزایش می‌یابد.

مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد با انتقاد از طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس گفت: نباید وقت مجلس را برای طرحی که چندین بار در مجلس رد شده است، تلف کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس تصریح کرد: طرح تشکیل وزارت بازرگانی طی سال های گذشته به طرق مختلف به مجلس ارسال شده بود که نمایندگان مجلس با تفکیک بخش بازرگانی از وزارتخانه های تولیدی مخالفت کرده بودند.

وی اظهار داشت: دلیل اصرارهای دولت برای تشکیل وزارتخانه جدید در شرایط کنونی نامعلوم است. تشکیل وزارت بازرگانی در شرایط کنونی نه تنها به صلاح کشور نیست بلکه باعث ایجاد مشکلات بسیاری در بخش تولید و تجارت خواهد شد.

هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی تشکیل وزارت بازرگانی برای دولت

کیان پور در خصوص مغایرت های قانونی طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: این طرح به دلیل افزایش هزینه های دولت حداقل به میزان دو هزار میلیارد تومان و پیچیده تر شدن ساختارها، مغایر با قانون اساسی، قانون برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کشور ما متاسفانه به سمت واردات سوق پیدا کرده است و تشکیل این وزارتخانه در شرایط تحریم توجیه کارشناسی ندارد. تشکیل وزارت بازرگانی در شرایط کنونی بیش از ۱ سال زمان کشور را تلف خواهد کرد.

وی افزود: تفکیک وزارت­­ صمت و تشکیل وزارت بازرگانی یک چرخه به بروکراسی اداری کشور اضافه می‌کند و تولید داخلی را به حاشیه می برد. همچنین باعث افزایش زمان تصمیم گیری دولت برای مقابله با تحریم ها می شود.

ریشه اصلی مشکلات اقتصادی ارتباطی به وزارت بازرگانی ندارد

کیان­پور با بیان اینکه مدت زمان اندکی از عمر دولت باقی مانده است، گفت: دو سال دیگر از عمر دولت دوازهم بیشتر باقی نمانده است. به اعتقاد بنده دولت در این مدت به جای آنکه وقت کشور را برای تفکیک تلف کند، انرژی خود را صرف رشد تولید ناخالص ملی و داخلی کشور کند تا بتوانیم تأثیر کلانی در اقتصاد کشور ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: راه حل اصلی مشکلات اقتصادی مربوط به تغییر ساختار نیست و دولت باید توجه ویژه ای به ریشه اصلی مشکلات داشته باشد. انتظار مردم و نمایندگان مجلس از دولت در شرایط کنونی ارائه راه حل های مناسب تر برای بهبود وضعیت اقتصادی است.

انتهای پیام/ دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.