۳۱ شهریور ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۶۰۲ ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ دسته: اقتصادِ محور مقاومت، تجارت و دیپلماسی
۰

دولت بریتانیا به منظور گسترش صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق، حمایت‌ مالی خود از شرکت های بریتانیایی صادرکننده به عراق را تا ۲ میلیارد پوند افزایش می‌دهد. این افزایش تسهیلات، خارج از چارچوب تعیین شده برای آژانس تامین مالی صادرات بریتانیا است و به دلیل اهمیت بازار عراق، با اجازه خزانه داری و وزارت تجارت بین الملل، به صورت ویژه صورت گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد اهمیت و جذابیت بازار عراق سبب شده است که آژانس تامین مالی صادرات بریتانیا خارج از چارچوب و دستورالعمل تعیین شده برای این سازمان و به صورت ویژه، ۱ میلیارد پوند برای رفع نیاز صادرکنندگان خدمات فنی این کشور به عراق اختصاص دهد.

حمایت ۲ میلیارد پوندی دولت بریتانیا از صادرکنندگان خدمات به عراق

این اعتبار به درخواست لوئیس تیلور مدیر آژانس تامین اعتبار صادرات بریتانیا (UKEF) و تایید خزانه‌داری و وزارت تجارت بین الملل این کشور اختصاص یافت. تیلور طی یک نامه به لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل بریتانیا، ریسک بازار عراق را مناسب دانست و توصیه کرد که از انواع فعالیت های اقتصادی شرکت های بریتانیایی در این بازار حمایت مالی شود.

وی همچنین بازار عراق را آزمایش شده و دارای ظرفیت بازگشت سرمایه دانست و خواستار افزایش ۱ میلیارد پوندی اعتبار اختصاص یافته به آن شد. به این ترتیب در مجموع ۲ میلیارد پوند به صادرکنندگان بریتانیایی به عراق اختصاص خواهد یافت.

اثرگذاری بر هویت و علایق مردم این کشور به نفع بریتانیا از طریق صادرات خدمات

لیام فاکس وزیر تجارت بین الملل بریتانیا نیز در پاسخ به نامه تیلور ضمن موافقت با افزایش ۱ میلیارد پوندی اعتبار تخصیص یافته به صادرکنندگان به عراق، این اقدام را در جهت ملت سازی و اثرگذاری بر هویت و علایق عراقی‌ها به نفع بریتانیا موثر دانست. وی همچنین نسبت به افزایش صادرات به عراق از این مسیر ابراز اطمینان کرد.

سرمایه‌گذاری و حضور در زیرساخت های عراق می‌تواند نگاه مردم این کشور نسبت سازندگان را مثبت کند و شرایط تقویت روابط عراق با سرمایه‌گذاران را مهیا سازد.

منبع: yon.ir/iD6Gx

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.