۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۷۲۶۶ ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از افزایش ۲۵ درصدی اعتبار و توسعه خدمات این صندوق در سال ۱۳۹۸ خبر داد. به گفته وی عدم اطلاع صادرکنندگان از خدمات این صندوق، زیان‌هایی را متوجه صادرات کشور کرده است. بازار عراق بزرگترین بازار محصولات ایرانی است و گنجایش پذیرش بیشتر کالاها و خدمات ایرانی را دارد، بنابراین انتظار می‌رود در سال جاری نقش صندوق ضمانت در توسعه صادرات محصولات ایرانی به بازار عراق تقویت گردد.

به گزارش مسیر اقتصاد افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات از هدف‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری این صندوق در صدور بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های صادراتی در سال جاری خبر داد و بخشی از برنامه‌های این صندوق در سال جاری را تشریح کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در خصوص برنامه‌های این صندوق برای سال ۹۸ نیز گفت: یکی از برنامه‌های صندوق ضمانت صادرات، توسعه همکاری‌های راهبردی با سازمان‌های همتا بخصوص در کشورهای همسایه است و علاوه بر آن با توجه به آنکه بسیاری از صادرکنندگان کشور از خدماتی که این صندوق می‌تواند به آن‌ها ارائه دهد، اطلاع کافی ندارند، آگاهی بخشی نسبت به خدماتی که به صادرکنندگان ارائه می‌دهیم نیز جزو برنامه‌های ما در سال جاری است.

افزایش خدمات صندوق ضمانت صادرات در سال ۱۳۹۸

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات در سال ۹۸ به دنبال توسعه خدمات الکترونیکی خود است، افزود: علاوه بر این در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تاکید داریم که حمایت‌های خود را جدی‌تر از گذشته در حوزه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه دهیم و حمایت ویژه‌ای را برای صادرکنندگان این بخش در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

بهرامی در ادامه با تاکید بر توسعه حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات در بازار سرمایه طی سال جاری گفت: تا پیش از این، عمده‌ترین خدمات ما در حوزه پولی و بانکی بود ولی براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، خدمات خود را در بازار سرمایه همچون بورس انرژی و بورس کالا برای معاملات آتی نیز ارائه خواهیم داد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات اضافه کرد: متاسفانه در سال گذشته بسیاری از صادرکنندگان ما در حوزه پتروشیمی، برای حفظ بازارهای خود و رقابت با رقبای تجاری‌شان، اقدام به پایین‌ آوردن قیمت محصولات خود کردند در حالیکه ما معتقدیم برای رقابت، می‌توانند بجای پایین‌آوردن قیمت، از فروش اعتباری بجای فروش نقد استفاده کنند و صندوق ضمانت صادرات، می تواند بازپرداخت مطالبات‌شان را برای چنین معاملاتی ضمانت کند.[۱]

نقش صندوق ضمانت صادرات در توسعه تجارت با عراق تقویت می‌شود؟

بازار عراق بزرگترین بازار محصولات ایرانی است و گنجایش پذیرش بیشتر کالاها و خدمات ایرانی را دارد؛ اما ضعف این کشور در زیرساخت های تجاری سبب شده است که صادرات کالا و خدمات به این کشور با خطراتی مواجه باشد.

صندوق ضمانت صادرات می‌تواند با انواع خدماتی که ارائه می‌دهد، بازگشت سرمایه و سود سرمایه‌ صادرکنندگان به این کشور را تضمین کند. این صندوق در سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی به عراق پرداخت کرده است.

پینوشت:

[۱]: خبرگزاری تسنیم شناسه خبر:۱۹۸۴۹۶۱ و ۱۹۸۷۶۳۰

انتهای پیام/ تجارت و ارز



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.