۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۲۷۳۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ دسته: کشاورزی
۱

محمودزاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن توضیح درخصوص چگونگی افزایش منابع مالی خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه سال ۹۸، گفت: قیمت گندم در کشورهای همسایه، با احتساب نرخ ارز سامانه نیما بیش از ۲ هزار تومان است و دولت باید برای جلوگیری از قاچاق و کاهش تولید در سال آینده، قیمت این محصول را حداقل به ۲ هزار تومان افزایش دهد.

جلال محمود زاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص وضعیت منابع مالی خرید تضمینی گندم در بودجه سال ۹۸ گفت: با تصویب مجلس حدود هزار میلیارد تومان دیگر به منابع خرید تضمینی در بودجه سال آینده اضافه شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت باید بر اساس قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی هر ساله ارقامی را برای خرید تضمینی گندم در بودجه سالیانه خود پیش بینی کند.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم سال آینده پائین تر از هزینه های تولید این محصول در داخل کشور و قیمت گندم در کشورهای همسایه تعیین شده است و نمایندگان مجلس برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار، باحذف یارانه فروش آرد صنف و صنعت منابع مالی لازم برای افزایش قیمت گندم را مهیا کردند.

افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت گندم در سال آینده با تغییرات ایجاد شده در بودجه

محمود زاده با اشاره به چگونگی افزایش قیمت گندم در سال آینده گفت: با توجه به آزادسازی هزار میلیارد تومان دیگر از محل یارانه فروش آرد به بخش صنف و صنعت، حدود ۱۰۰ تومان دیگر به قیمت خرید تضمینی گندم اضافه خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده با تلاش نمایندگان مجلس به ۱۷۰۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد؛ اما این قیمت نیز همچنان پائین است و دولت باید نرخ خرید تضمینی گندم را از طریق منابع مالی خود حداقل به ۲ هزار تومان افزایش دهد.

قیمت گندم در کشورهای همسایه بیش از ۲ هزار تومان است

نماینده مردم مهاباد در مجلس تصریح کرد: عدم افزایش قیمت گندم به ۲ هزار تومان اثرات منفی همچون کاهش سطح زیر کشت این محصول و قاچاق گندم را به دنبال خواهد داشت. قیمت گندم هم اکنون در کشورهای همسایه با احتساب نرخ ارز سامانه نیما بیش از ۲ هزار تومان است که احتمال قاچاق گندم را در سال آینده افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در خصوص لزوم افزایش قیمت گندم به ۲ هزار تومان گفت: امیدواریم دولت برای حفظ خودکفایی در تولید گندم، قیمت این محصول را به ۲ هزار تومان افزایش دهد.

لزوم افزایش قیمت گندم به حداقل ۲ هزار تومان برای جلوگیری از واردات

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص منابع مالی لازم برای قیمت ۲ هزار تومانی گندم نیز گفت: دولت باید برای جلوگیری از وابستگی گندم منابع مالی لازم را از سایر محل های پیش بینی شده در قوانین فراهم کند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وابستگی در واردات محصولات اساسی که قابلیت تولید آن ها در داخل کشور وجود دارد، بر خلاف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است و دولت برای جلوگیری از اتفاق مشابه بازار دام برای گندم باید قیمت خرید تضمینی این محصول را افزایش دهد.

انتهای پیام/ تولید گندم

  1. امیدواریم این موضوع محقیق شده و بیش از این در حق کشاورزها ظلم نشود.
    البته به نظر من باید از کشاورزان آبی کار که از چاه آب استفاده می کنند مالیات منصفانه ( در قالب زکات) اخذ شود و دیم کارها بیشتر حمایت شوند.

    ۰۰


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.