۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۸۰۸۶۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ دسته: انرژی
۰

یک مسئول بلندپایه در دولت ضمن اشاره به صحبت های اخیر زنگنه در خصوص شرایط نفتی ایران، گفت: وزیر نفت در عمل اعتقادی به فروش نفت از طریق راهکارهای ضدتحریمی ندارد و دنبال بازگشتن به شرایط قبل است.

یک مسئول بلندپایه دولتی در وزارت نفت در گفتگو با مسیر اقتصاد در خصوص صحبت های اخیر زنگنه وزیر نفت ایران گفت: وقتی صحبت های آقای وزیر را شنیدم، احساس کردم این مصاحبه را یکی از مسئولین آمریکایی انجام داده است.

وی افزود: اینکه اروپا پاسخ تماس تلفنی ما را نمی دهد و یا اینکه مشتریان نفتی ما در بورس ممکن است تحریم شوند، حتی اگر واقعیت داشته باشد، نباید در رسانه ای که به قول خود آقای وزیر، دشمن ما هم آن را رصد می کند، گفته شود.

این مسئول دولتی اضافه کرد: ایران می تواند نفت خود را بفروشد اگر بخواهد؛ اما آنچه من دیدم و واقعیت دارد این است آقای زنگنه در عمل اعتقادی به فروش نفت از طریق راهکارهای ضدتحریمی ندارد و دنبال بازگشتن به شرایط قبل است؛ البته که در شرایط غیرتحریمی، هر کسی می تواند نفت ایران را به راحتی بفروشد و مهم این است که در این شرایط اقدامی انجام شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط، یکی از مهمترین جایگاه های مدیریتی کشور وزارت نفت است و کسی باید راس آن باشد که هدفش بی اثر کردن تحریم باشد، نه اینکه به دنبال این باشد که نظام را به این نتیجه برساند که نمی توانیم در برابر فشارهای دشمن کاری بکنیم چون این واقعیت ندارد و ما اقدامات مختلفی پیش روی خود داریم.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.