۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۸۶۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ دسته: انرژی، پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی
۰

نوفرستی رئیس انجمن جامعه ایمن، در نشست بررسی چالش های اقتصاد صنعت برق گفت: حدود ۸۰ درصد از مردم موافق اصلاح تعرفه های برق هستند. برای نجات اقتصاد صنعت برق باید تعرفه مشترکان پرمصرف طبق الگوی مصرفی افزایش جهشی داشته باشد.

به گزارش مسیر اقتصاد دکتر نوفرستی رئیس انجمن جامعه ایمن و پژوهشگر انرژی در نشست بررسی چالش های اقتصاد صنعت برق با تاکید بر اینکه اقتصاد انرژی به یک باتلاق برای کشور تبدیل شده است گفت: مشکل ما اصلاح ساختار تعرفه هاست و برخی نمایندگان مجلس تصور می کنند که تعرفه های پایین انرژی به نفع مردم است.

این نشست توسط شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی در چارچوب یکی از پیش نشست های پنجمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

این کارشناس حوزه انرژی در ادامه گفت: با تعرفه های فعلی هیچ طرحی در کشور توجیه اقتصادی ندارد و با ادامه این وضعیت درسال آینده حداقل ۸ هزار مگاوات ساعت کمبود برق خواهیم داشت.

افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها راهکار مدیریت مصرف

نوفرستی با استناد به نظر کارشناسان و نظرسنجی ها گفت: حدود ۸۰ درصد مردم نسبت به اصلاح تعرفه های برق نظر مثبت دارند و اصلاح ساختار تعرفه ها با افزایش جهشی طبق الگوی مصرف، طرحی لازم الاجراست که دست های نامرئی مانع اجرایی شدن آن هستند.

این پژوهشگر انرژی در ادامه با اشاره به اینکه فشار یارانه پنهان بر دولت تحمیل می شود خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه در حال حاضر جامعه ما تحمل هیچگونه افزایش تعرفه را ندار،د اما باید ۳۰ درصد مشترکان پرمصرف با افزایش پلکانی تعرفه ها مواجه باشند.

استفاده از کارت انرژی به منظور توزیع عادلانه یارانه ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از راهکارهای اصلاح الگوی مصرف انرژی را اجرائی شدن طرح «کارت انرژی» عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح به هر فرد سهم برابر انرژی تعلق می گیرد و این سهم نسبت به مناطق مختلف منعطف است.

نشست «چالش های اقتصاد صنعت برق» از جمله پیش نشست های همایش سالانه اقتصاد مقاومتی است که امسال روز ۲۹ بهمن ماه مصادف با سالروز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه علم و صنعت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.