۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۹۶۱۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ دسته: کشاورزی
۰

شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درخصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی آینده اعلام کرد: با موافقت اعضای این کمیسیون، قیمت هر کیلوگرم گندم در بودجه سال آینده به ۱۷۰۰ تومان افزایش یافت. در صورت تصویب پیشنهاد کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس، این قیمت به طور رسمی اعلام خواهد شد و برای سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره وضعیت اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی طی سال های اخیر گفت: متاسفانه دولت به اجرای این قانون طی سال های گذشته توجهی نداشت.

نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم اجرای قانون خرید تضمینی به قیمت گذاری نادرست گندم طی دو سال اخیر منجر شده است که این موضوع مشکلات بسیاری را برای کشاورزان ایجاد نموده است. متاسفانه طی سال های اخیر دولت قیمت هرکیلوگرم گندم را علیرغم وجود تورم های بیش از ۱۰ درصدی ۱۳۰۰ تومان تعیین کرد که با این قیمت با هزینه های تولید تناسبی نداشت.

قیمت گذاری نادرست گندم برای سال زراعی جدید توسط دولت

شاعری با اشاره به تبصره ۶ قانون خرید تضمینی گفت: دولت باید طی سال های گذشته قیمت خرید تضمینی گندم را حداقل به اندازه نرخ تورم افزایش می داد که متاسفانه اینچنین نشد. عدم اجرای قانون خرید تضمینی در سال جاری نیز ادامه داشته است به نحوی که دولت قیمت مناسبی را با توجه به هزینه های تولید این محصول اساسی تعیین نکرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: ابتدا شورای اقتصاد قیمت ۱۴۷۰ تومان را برای این محصول تصویب کرد که با فشار کارشناسان و نمایندگان مجلس قیمت گندم با ۱۶۰۰ تومان افزایش پیدا کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور این قیمت نیز کفاف هزینه های تولید را نمی دهد.

افزایش قیمت هرکیلوگرم گندم به ۱۷۰۰ تومان در کمیسیون تلفیق بودجه

علی محمد شاعری با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت گندم برای سال زراعی آینده نیز گفت: خوشبختانه اعضای این کمیسیون با قیمت ۱۷۰۰ تومانی این محصول برای سال زراعی جدید موافقت کرده و امید است که این پیشنهاد کمیسیون تلفیق در صحن مجلس نیز رای بیاورد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی های صورت گرفته در جلسه ۸ بهمن ماه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، منابع مالی جدیدی نیز برای این افزایش قیمت گندم در بودجه سال آینده پیش بینی شده است. نمایندگان امیدوارند با افزایش قیمت گندم به ۱۷۰۰ تومان مشکلات معیشتی گندم کاران برطرف شده و به امنیت غذایی کشور خدشه ای وارد نشود.

انتهای پیام/ تولید گندم



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.