۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۸۳۳۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ دسته: پول و بانک
۰

طبق پیشنهاد امیرآبادی عضو هیئت رئیس مجلس، افزایش وام ازدواج جوانان به ۳۰ میلیون تومان در بودجه ۹۸ ضروری و امکانپذیر است.

به گزارش مسیر اقتصاد امیرآبادی عضو هیئت رئیس مجلس و کمیسیون تلفیق طی یادداشتی، ۳۰ پیشنهاد برای اصلاح لایحه بودجه ۹۸ ارائه کرد.

افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان در بودجه ۹۸ امکانپذیر است

در میان پیشنهادهای این عضو هیئت رئیسه، بر لزوم افزایش وام ازدواج جوانان به ۳۰ میلیون تومان نیز تاکید شده است. در بیست و چهارمین بند از این ۳۰ پیشنهاد آمده است:

در بودجه ۹۸ مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا نکرده است. از نظر کارشناسی، امکان افزایش وام به ۳۰ میلیون تومان وجود دارد که نیازمند ۳۶ هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه است. ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع موجود، ۱۳ هزار میلیارد تومان بازپرداخت وام‌های قبلی، ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش سپرده‌های قرض‌الحسنه و ۱۵ هزار میلیارد تومان سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری، منابعی است که در سال آتی برای اعطای وام قرض الحسنه در اختیار بانک ها خواهد بود و اعطای وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی را امکانپذیر خواهد کرد.

پیشنهاد وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی در بودجه ۹۸ ثبت شده است

پیش از این نیز زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، مبتنی بر بررسی های کارشناسی که به تایید مرکز پژوهش های مجلس نیز رسیده است، پیشنهاد افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان را به شرح زیر ارائه و در لایحه بودجه ۹۸ ثبت کرده است:

به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم نماید تا به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و سپرده های قرض الحسنه جاری، در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل این سپرده ها را در اولویت نخست قرار دهند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین در سال ۱۳۹۸ معادل ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۶ ساله می باشد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر ۳ ماه یکبار، به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید و در سامانه وام ازدواج، وضعیت اعطای این تسهیلات عبارت از صف وام ازدواج به صورت کلی و به تفکیک هر بانک/استان به همراه سایر موارد لازم را درج نموده و جهت استفاده متقاضیان، هر هفته به روز رسانی کند.

انتهای پیام/ نظام مالی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.