۰۹ فروردین ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۷۳۰۲ ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

شرکت ریپل اعلام کرده است که بانک خانه مالی کویت، در پرداخت های بین المللی خود از سیستم پرداخت شبکه ریپل که مبتنی بر بلاک چین است، استفاده خواهد کرد. کاهش هزینه های انجام مبادلات و همچنین افزایش سرعت پرداخت ها، دلیل این بانک کویتی برای استفاده از بلاک چین به جای سیستم سوئیفت عنوان شده است.

به گزارش مسیر اقتصاد شرکت ریپل، مالک ارز دیجیتالی XRP که سومین ارز دیجیتالی بزرگ بازار جهانی به لحاظ سرمایه است، در روزهای اخیر در جدیدترین خبر خود از همکاری و اتصال با بانک خانه مالی کویت، به عنوان یک بانک بزرگ در خاورمیانه خبر داده است.

بانک خانه مالی کویت نیز اعلام کرده است که از فناوری ریپل برای پردازش پرداخت های بین المللی مشتریان خود استفاده خواهد کرد.

استفاده بزرگترین بانک کویت از ریپل در پرداخت‌های بین‌المللی

این بانک کویتی اعلام کرده است: «از سرویس خدمات مالی ریپل که مبتنی بر فناوری بلاک چین است استفاده خواهد شد تا هزینه ها کاهش یابد. این فناوری پرداختی اکنون برای استفاده از ریال عربستان و به منظور حواله آن به کشور کویت در دسترس است که امکان پرداخت وجوه را برای ذینفعان فراهم می کند.»

البته جزئیات این همکاری هنوز منتشر نشده است. به عبارتی مشخص نیست که بانک خانه مالی کویت از محصول xCurrent یا از xRapid برای انجام پرداخت ها استفاده خواهد کرد. هر دو این محصولات توسط ریپل به منظور کاهش هزینه ها و بهبود سرعت پرداخت های فرامرزی تووسعه داده شده اند.

این محصولات با استفاده از پشتوانه فناوری بلاک چین که بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتالی نیز مبتنی بر آن هستند، بهره می برند.

بانک خانه مالی کویت اکنون یکی از غول های مالی جهان است که از ریپل به عنوان جایگزین سوئیفت در پرداخت های بین المللی استفاده می کند. این در حالی است که سیستم سوئیفت همچنان در برابر سرعت پایین و ناکارآمدی خود در انجام پرداخت های سکوت کرده است.

لازم به ذکر است به تازگی بانک های بزرگ متعددی به شبکه ریپل جهت رهایی از مشکلات سوئیفت پیوسته اند. ریپل اعلام کرده است که بیش از ۱۰۰ بانک با شبکه پرداختی اش وارد همکاری شده اند.

منبع: کوین دو yon.ir/Vrs50

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.