۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۳۸۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ دسته: تولید
۰

منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور به بهبود داخلی سازی در صنایع مختلف منجر خواهد شد، گفت: با بومی سازی بسیاری از صنایع، هزینه های تولیدی کاهش خواهد یافت.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با اشاره به مزیت نمایشگاه های تقاضا محور نسبت به مدل رایج نمایشگاه های فعلی گفت: نیازهای جامعه با گذشت زمان تغییر می کند و بایستی با توجه به نیازهای فعلی جامعه، به سمت برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور حرکت کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی جامعه، برگزاری نمایشگاه های عرضه محور توجیه قابل قبولی ندارد. بدین منظور بایستی به سمت توسعه نمایشگاه های تقاضا محور حرکت کرد.

لزوم حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه های تقاضا محور

منصوری ادامه داد: در عین حال بایستی شرایط به نحوی فراهم شود که تولیدکنندگان صنایع مختلف در نمایشگاه های تقاضا محور حضور یابند تا نیازهای خود را تقاضا کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به عنوان نمونه قطعه سازی که توانایی تولید قطعه خاصی را ندارد، می تواند با حضور در این نمایشگاه ها و بیان نیاز خود، از ظرفیت و توانایی سایر شرکت ها استفاده نماید.

شناسایی شرکت های دانش بنیان با برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور

وی گفت: اعمال تحریم ها به اغلب صنایع شوک وارد کرد، چرا که در این مدت برنامه ریزی مدونی به منظور بهبود بومی سازی در این صنایع صورت نگرفته بود.

منصوری با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور منجر به توسعه شرکت های دانش بنیان می شود، گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان که توانایی های قابل ملاحظه ای دارند، در جامعه گمنام هستند. این در حالی است که با شناسایی نیازها در شرایط تحریمی، ظرفیت بسیاری از این شرکت های دانش بنیان شناسایی خواهد شد.

تقویت ارتباط صنعت، دانشگاه و شرکت های دانش بنیان با برگزاری این نمایشگاه ها

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برگزاری این نمایشگاه ها منجر می شود تا ارتباط منسجمی بین دانشگاه ها، صنایع و شرکت های دانش بنیان برقرار شود.

وی افزود: در واقع شرکت های دانش بنیان حلقه متصل کننده صنعت و دانشگاه هستند و با توسعه آن ها بسیاری از چالش های تولیدکنندگان مرتفع خواهد شد.

کاهش هزینه‌های تولیدی با برگزاری نمایشگاه‌های تقاضا محور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: عدم بهبود داخلی سازی در صنایع پیشرو از جمله صنعت خودرو، هواپیمایی، راه آهن و … موجب شده تا این صنایع به فناوری ها و قطعات خارجی وابسته باشند و این امر سبب شده تا هزینه های تولید در این صنایع افزایش یابد.

وی گفت: بنابراین توسعه شرکت های دانش بنیان از طریق برگزاری این نمایشگاه ها به بهبود داخلی سازی در بسیاری از صنایع منجر خواهد شد.

منصوری در پایان گفت: با برگزاری این نمایشگاه ها و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای ارتقاء داخلی سازی در صنایع مختلف می توان امیدوار بود تا هزینه های تولیدی بسیاری از صنایع پیشرو کاهش یابد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.