۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۳۱۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ دسته: تولید
۰

عبدالله رضیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برگزاری «نمایشگاه های تقاضا محور» در شرایط فعلی از اولویت های اساسی کشور است، گفت: حمایت از برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور به توسعه و شناسایی ظرفیت های شرکت های دانش بنیان کمک شایانی می نماید.

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مسیر اقتصاد با بیان اینکه نمایشگاه های تقاضا محور نسبت به مدل رایج نمایشگاه های فعلی از مزیت قابل توجهی برخوردار هستند، گفت: در شرایط کنونی با توجه به اینکه صنعت گسترش پیدا کرده و نیازهای فناورانه صنایع نمود پیدا کرده، بایستی نیازهای فعلی جامعه با برگزاری این نمایشگاه ها برطرف شود.

وی افزود: این نمایشگاه ها می تواند، نیازهای اصلی تولیدکنندگان ما را برطرف نماید و شرایطی را ایجاد نماید که بتوان بر مشکلات ناشی از اعمال تحریم ها غلبه نمود.

توسعه شرکت های دانش بنیان با برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بایستی ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به درستی شناسایی شود و توانایی این شرکت ها را برای بخش صنعتی کشور تبیین کرد.

نماینده حوزه قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور زمینه شناسایی ظرفیت شرکت های دانش بنیان را تسهیل می کند، تصریح کرد: با شناسایی ظرفیت این شرکت ها، چالش تولیدکنندگان داخلی تا حد قابل قبولی برطرف خواهد شد و تحریم ها با میدان دادن به این شرکت ها بی اثر خواهد شد. 

لزوم همکاری نهادهای دولتی و دانشگاه ها در برگزاری نمایشگاه

رضیان با بیان اینکه نمایشگاه های تقاضا محور به تازگی مطرح شده و بایستی برگزاری این نوع نمایشگاه ها در سال های آینده توسعه یابد، گفت: بایستی یک همکاری مشترک بین نهادهای دولتی از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارتخانه های صنعت و ارتباطات و مرکز نخبگان دانشگاه ها شکل بگیرد و ظرفیت ها توسط یک مجموعه مشترک بین این سازمان ها شناسایی و بررسی شود. در ادامه لازم است پس از بررسی ظرفیت ها توسط این مجموعه مشترک، برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور در دستور کار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تأکید بر ظرفیت بالای این نمایشگاه ها در تأمین نیازهای نهادهای اجرایی از تولیدکنندگان داخلی گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری بایستی به دنبال برنامه ریزی بلند مدت برای برگزاری نمایشگاه های تقاضا محور در قالب دبیرخانه دائمی باشد.

انتهای پیام/ تولید و اشتغال



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.