۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۵۲۰۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ دسته: مالیات
۰

مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ضرورت افزایش درآمدهای دولت از طریق اضافه کردن پایه مالیاتی CGT گفت: این مالیات از سود معاملات بازارهایی مانند مسکن، خودرو و سکه اخذ می‌شود و می‌تواند بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد داشته باشد که البته مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش مسیر اقتصاد حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته گفت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و این شرایط اقتضاء می‌کند واقعیت‌ها را برای تنظیم بودجه سال آینده مبناء قرار دهیم، همچنین باید سهم صندوق توسعه ملی را حفظ کنیم و آن را کاهش ندهیم و به دنبال درآمد‌های جایگزین باشیم.

امکان کسب درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی توسط دولت با اخذ CGT

وی با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان پایه مالیاتی جدید مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، سازمان امور مالیاتی می‌تواند مالیات مابه التفاوت قیمت مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا و مانند آن را که برای کسب سود، خرید و فروش می‌شود، اخذ کند و حتی از سود سپرده‌های کلان بانکی، مالیات بگیرد و از این طریق دولت می‌تواند بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به درآمدهای مالیاتی خود بیفزاید.

ابزار‌های لازم برای رصد همه معاملات وجود دارد

وی با اشاره به میزان بالای فرار مالیاتی گفت: بنا به گفته عسکری رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی، ۵۰ درصد، فرار مالیاتی داریم، اما اکنون ابزار‌های الکترونیکی کافی برای رصد همه معاملات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه حقوق ها متناسب با هزینه ها افزایش نیافته است، گفت: به منظور اینکه مردم عادی مالیات جدیدی پرداخت نکنند، باید دولت بر اساس تراز اعلامی بانک مرکزی، خانوارهای کم درآمد را از مالیات معاف کند.

سوداگران هدف اخذ مالیات بر عایدی سرمایه هستند

گفتنی است کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده است و بررسی جزئیات آن برای ایجاد پایه جدید مالیاتی در اقتصاد کشور در حال پیگیری است.

با توجه به متن طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگرانی که با معاملات مکرر منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شوند، از بازار خارج شده و تنها تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی باقی خواهند ماند؛ این اتفاق منجر به تسهیل خانه‌دار شدن مردم و رونق ساخت و ساز می‌شود.

در واقع نقطه هدف این طرح آن دسته از افرادی است که به طمع کسب سود، بدون هیچ گونه تلاش و زحمتی در جامعه و ساخت حتی یک مسکن، صرفاً با خرید خانه های متعدد، مسکن را گران می کنند و سود کلان می برند.

انتهای پیام / دولت و حاکمیت



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.