۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۴۰۴۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ دسته: پول و بانک
۰

بانک های مرکزی هند و امارت اقدام به انعقاد یک پیمان پولی دوجانبه نموده اند تا با استفاده از ارزهای ملی خود معاملات تجاری و سرمایه گذاری با یکدیگر را انجام دهند و از وابستگی خود به ارزهای بین المللی از قبیل دلار بکاهند. استفاده از ارزهای ملی دو کشور را از ریسک های ناشی از نوسانات نرخ ارز خارجی محافظت می کند.

به گزارش مسیر اقتصاد بانک های مرکزی هند و امارات متحده عربی اقدام به انعقاد یک پیمان پولی دوجانبه نموده اند تا از طریق آن سرمایه گذاری و تجارت دوجانبه میان خود را با استفاده از ارزهای ملی خود و بدون نیاز به دلار و سایر ارزهای بین المللی انجام دهند.

سفارت هند در اطلاعیه اعلام کرده است که ارزش این پیمان پولی دوجانبه ۲ میلیون درهم یا ۳۵ میلیارد روپیه هند است. مبلغ این پیمان معادل ۴۹۶ میلیون دلار است.

انتظار هند و امارات متحده عربی بر این است که به وسیله این پیمان پولی و توسعه آن در آینده وابستگی خود به ارزهای جهانروایی از قبیل دلار آمریکا را کاهش دهند.

انعقاد پیمان پولی میان هند و امارات جهت کنترل نوسانات نرخ ارز

از آنجایی که در این پیمان پولی دوجانبه فشار ناشی از مبادلات تجاری از دلار برداشته می شود و مبادلات از طریق ارزهای ملی دو کشور انجام می شود، لذا بازار ارز دو کشور از ریسک های ناشی از نوسانات نرخ ارز محافظت می شود.

همچنین این توافقنامه به معنای صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های تجاری طرفین خواهد بود. علاوه بر این با این اقدام تجارت میان دو کشور نیز به بالاترین سطح خود می رسد.

لازم به ذکر است در توافق مربوط به استفاده از ارزهای ملی، دو کشور پیمان پولی دوجانبه منعقد کرده اند تا اعتبارات اسنادی میان خود را از این طریق گشایش نمایند.

منبع: رویترز yon.ir/7GWy3

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.