۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۴۷۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ دسته: کشاورزی
۰

علی خان محمدی رئیس مجمع خبرگان کشاورزی با اشاره به تعیین قیمت ۱۴۷۰ تومانی برای گندم در سال زراعی جدید، گفت: اعضای تشکل های کشاورزی با ارسال نامه ای به وزارت کشور خواستار تجمع اعتراضی به تصمیم اعضای شورای اقتصاد شده اند و در صورت موافقت وزارت کشور، این موضوع فردا اجرایی خواهد شد.

علی خان محمدی رئیس مجمع خبرگان کشاورزی در گفتگو با مسیر اقتصاد با انتقاد از قیمت مصوب شورای اقتصاد در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۳۹۸ آن را غیرکارشناسی اعلام کرد.

رئیس مجمع خبرگان کشاورزی با اشاره به هزینه های تولید کننده و تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی تصریح کرد: دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را بسیار بیشتر از میزان فعلی تعیین می کرد.

این کارشناس کشاورزی اظهار داشت: علیرغم پیگیری های انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی اما قیمت این محصول مطابق با نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه تصویب و اعلام شده است.

کاهش تولید گندم حاصل نرخ ۱۴۷۰ تومانی برای خرید تضمینی

علی خان محمدی در خصوص شرایط تولید گندم در کشور نیز گفت: کاش قیمت این محصول مانند سال گذشته با تاخیر اعلام می شد، چرا که با قیمت های فعلی تولید گندم قطعا کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس مجمع خبرگان کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه های تولید هر کیلو گندم بسیار بیشتر از قیمت مصوب شورای اقتصاد است و این باعث زیان کشاورزان و انصراف آنان از تولید خواهد شد.

وی گفت: قیمت های کارشناسی تشکل های کشاورزی طی چندین مرحله به نمایندگان مجلس و وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود اما تاثیری در نظر شورای اقتصاد نداشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به فکر حمایت از تولید ملی باشد

خان محمدی در ادامه با اشاره به نقش سازمان برنامه و بودجه در تعیین قیمت ۱۴۷۰ تومانی برای گندم نیز گفت: ریاست این سازمان به جای پیدا کردن راه حل برای حمایت از تولید ملی به دنبال تامین منافع سایر بخش های اقتصادی است.

رئیس مجمع خبرگان کشاورزی ادامه داد: با تصمیم نوبخت، کشاورزان از تولید دلسرد شده و قطعا نوع کشت خود را تغییر خواهند داد که این موضوع به زیان امنیت غذایی کشور است.

تجمع کشاورزان در اعتراض به نرخ ۱۴۷۰ تومانی خرید تضمینی گندم

این کارشناس کشاورزی در خصوص تاثیر نمایندگان مجلس در تصویب چنین قیمتی در شورای اقتصاد نیز گفت: مجلس باید طی سال های گذشته اقدام به جلوگیری از بروز تخلف در قانون خرید تضمینی می کرد.

خانمحمدی ادامه داد: در حال حاضر نیز نمایندگان مجلس با توجه به وضعیت کشور در شرایط تحریم و قیمت مصوب دولت باید با دعوت از رئیس جمهور خواستار پاسخگویی ایشان در خصوص سیاست های خلاف قانون سازمان برنامه و بودجه باشند و از حقوق کشاورزان مظلوم دفاع کنند.

وی در پایان گفت: اعضای تشکل های کشاورزی با ارسال نامه ای به وزارت کشور خواستار تجمع اعتراضی به تصمیم اعضای شورای اقتصاد شده اند و در صورت موافقت وزارت کشور، این موضوع فردا اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ تولید گندم



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.