۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۳۰۷۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ دسته: تجارت و دیپلماسی
۰

بانک هانگ سنگ در هنگ کنگ با همکاری ۱۱ بانک دیگر، یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین راه اندازی کرده است تا در پرداخت های تجاری مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم پرداخت در اصل جایگزینی برای سوئیفت محسوب می شود. در سال های اخیر قابلیت های فناوری بلاک چین امکان حرکت کشورها و موسسات مالی به سمت تمرکز زدایی از نظام های مالی را فراهم نموده است.

به گزارش مسیر اقتصاد هیأت پولی هنگ کنگ اعلام کرده است که به طور رسمی سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین که «ائترید کانکت» نام دارد را در ماه گذشته راه اندازی کرده است. بانک هانگ سِنگ که در هنگ کنگ مستقر است نیز به تازگی اعلام کرده است که با موفقیت راه اندازی معاملات تجاری میان دو مشتری تجاری، با استفاده از فناوری بلاک چین را آزمایش کرده است.

همکاری ۱۲ بانک برای راه اندازی سیستم پرداخت جایگزین سوئیفت

بستر پرداختی ائترید کانکت که توسط ۱۲ بانک توسعه داده شده است، فرآیند تأمین مالی مبادلات تجاری را برای مشتریان با استفاده فناوری بلاک چین تسهیل خواهد کرد.

بانک هانگ سنگ در اعلامیه خود اعلام کرده است که مبادله بلاک چینی دوطرفه میان دو شرکت که خرید و فروش پوشاک انجام می دهند را انجام داده است.

در حالیکه اکثر مردم بلاک چین را با ارزهای دیجیتال از قبیل اتریوم و بیت کوین می شناسند، اما لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتالی تنها قسمتی از کاربردهای گسترده فناوری بلاک چین است.

یکی از کاربردهای مهم و اساسی فناوری بلاک چین در حوزه صنعت مالی است؛ در حال حاضر صنعت مالی بیش از حد متمرکز است و نیاز است که این تمرکز میان کشورها توزیع شود. این نیاز به توزیع نظام مالی بین المللی از سال ۲۰۰۸ به شدت احساس شده است.

اکنون سیستم های پرداخت و نظام مالی مبتنی بر بلاک چین فرصتی به وجود آورده است که کشورها ایجاد سیستم های پرداخت غیرمتمرکز را عملیاتی نمایند. بدین ترتیب این امکان فراهم شده است که وابستگی کشورها به سیستم سوئیفت نیز کاهش یابد.

در حال حاضر بانک های متعددی به سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاک چین گرایش پیدا کرده اند و در این سیستم های پرداختی نیاز به واسطه و نهادهای ناظر غیرضروری از بین می رود و وجوه بدون واسطه از حسابی به حساب دیگر منتقل می شود.

منبع: توکن پست yon.ir/OQFej

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.