۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۸۰۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ دسته: کشاورزی
۰

رئیس هیات تجاری قطر در دیدار با مسئولین قزاقستان، با اشاره به نیاز قطری ها به تامین مواد غذایی و دارویی خود پس از تحریم کشورهای عربی علیه این کشور، سرمایه گذاری در قزاقستان را فرصتی مناسب برای تامین نیاز داخلی و امنیت غذایی ارزیابی کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد پس از درخواست رئیس جمهور قزاقستان به منظور گسترش سرمایه گذاری های خارجی در این کشور، اعضای هیات دولت و بازرگانی قزاقستان شروع به رایزنی با مقامات کشورهای مختلف کرده اند.

قزاقستان یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر است که به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت های مطلوبی در تولید محصولات کشاورزی و به طور خاص غلات دارد. اما طی سال های اخیر یکی از مشکلات مهم قزاقستان در توسعه تولیدات کشاورزی، نبود سرمایه لازم برای تجهیز و توسعه صنایع غذایی بوده است.

به همین منظور مسئولین قزاقی درنظر دارند تا در رایزنی با مقامات کشور قطر از آنان بخواهند در پروژه های سرمایه گذاری مشخص شده در این کشور مشارکت نمایند.

در این راستا صابربک رئیس هیات ملی قزاقستان در جریان مذاکرات تجاری خود با اتاق بازرگانی قطر از آنان درخواست کرد تا ضمن بازدید از ظرفیت های تولیدی قزاقستان در بخش های کشاورزی، پتروشیمی، معدن و املاک و گردشگری سرمایه گذاری نمایند.

مقامات قزاقی با اشاره به جایگاه مهم قطر در مناسبات تجاری در جهان تاکید دارند به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی این کشور پس از تحریم های اعمال شده، مناسبات تجاری دو کشور بهبود یابد.

در این جلسه سفیر قزاقستان در قطر نیز بر لزوم گسترش روش های حمل و نقل به منظور بهبود روند تجارت دو کشور تاکید کرد و خواستار توافق طرفین برای کاهش مشکلات این بخش شد.

سرمایه گذاری قطر در کشاورزی قزاقستان جهت تامین امنیت غذایی

مقامات قطری نیز با استقبال از طرح پیشنهاد مسئولین قزاقی برای گسترش همکاری ها میان دولت قزاقستان و بخش خصوصی قطر، این موضوع را موفقیتی بزرگ برای هر دو کشور عنوان کردند.

رئیس هیات تجاری قطر در دیدار با مسئولین قزاقستان، با اشاره به نیاز قطری ها به تامین مواد غذایی و دارویی خود پس از تحریم کشورهای عربی علیه این کشور، سرمایه گذاری در قزاقستان را فرصتی مناسب برای تامین نیاز داخلی و امنیت غذایی ارزیابی کرد.

گفتنی است تا پیش از این دو کشور ترکیه و اوکراین نیز به منظور گسترش حجم تجارت خود با قطری ها جلسات متعددی را با مقامات این کشور برگزار کردند تا بتوانند بازار مصرف این کشور را در اختیار بگیرند.

از جمله مهم ترین نیازهای قطری ها به محصولات غذایی طی سال های اخیر واردات محصولاتی نظیر غلات، دانه های روغنی، فرآورده های گوشتی، میوه و سبزیجات بوده است. اما این کشور با استفاده از اقدامات ضد تحریمی، سعی در تامین امنیت غذایی خود به بهترین شکل نموده است.

منابع:

yon.ir/Jmw4B /kabar

yon.ir/WiHS5 /minexforum

انتهای پیام/ اقتصاد بین الملل



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.