۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۶۶۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ دسته: انرژی
۰

وزیر نیرو گفت: برنامه شناسایی مشترکین پرمصرف به تفکیک هر تعرفه و تهیه بانک اطلاعاتی در دستور کار وزارت نیرو و شرکت های توزیع برق قرار دارد و تلاش خواهد شد با این اقدام مصرف برق کاهش یابد.

به گزارش مسیر اقتصاد رضا اردکانیان، وزیر نیرو در توضیح این موضوع که چه زمانی قرار است تعرفه برق مشترکین پرمصرف افزایش یابد گفت: تغییر تعرفه‌ها تا پایان فصل پاییز به سرانجام می‌رسد؛ با پیاده سازی این طرح امیدواریم در زمینه کنترل مصرف و عبور از اوج بار تابستان در سال‌های پیش‌رو به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

شناسایی مشترکین پرمصرف توسط شرکت های توزیع برق

وی افزود: برنامه شناسایی مشترکین پرمصرف به تفکیک هر تعرفه و تهیه بانک اطلاعاتی در دستور کار وزارت نیرو و شرکت های توزیع برق قرار دارد و تلاش خواهد شد با این اقدام مصرف برق کاهش یابد.[۱]

گفتنی است گزارش مرکز پژوهش های مجلس که با عنوان «ارزیابی ابعاد بحران تامین برق تابستان و راهکارهای مقابله با آن» در تیرماه سال جاری منتشر شد، نشان می دهد که بیش از ۵۱ درصد مصرف برق در زمان اوج بار مصرفی مربوط به بخش خانگی است. همچنین ۲۰ درصد از مشترکین خانگی ۴۲ درصد از مصرف برق در این بخش را به خود اختصاص می دهند که از آن ها با عنوان مشترکین پرمصرف یاد می شود.[۲]

به این ترتیب شناسایی این مشترکین و اعمال تعرفه های باز دارنده برای آن ها می تواند تاثیر زیادی بر کاهش مصرف برق در بخش خانگی بگذارد.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری فارس، کد خبر: ۱۳۹۷۰۸۱۳۰۰۰۵۱۹

[۲] گزارش شماره ۱۵۹۲۳ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/ تعرفه گذاری انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.