۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۱۵۱۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ دسته: انرژی
۱

اردکانیان وزیر نیرو گفت: انتظار ما این است که نهایتا در پایان پاییز امسال مصوبه اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف در هیات دولت نهایی شده و به مردم اطلاع رسانی شود و در پس آن نیز شاهد کاهش مصرف برق باشیم.

به گزارش مسیر اقتصاد رضا اردکانیان، وزیر نیرو روز گذشته در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف آب و برق اظهار کرد: هدفی که برای این تصویب نامه در نظر گرفته شده مدیریت مصرف است. یعنی قصد داریم این مصوبه را به نحوی اعمال کنیم که اقلیت پرمصرف ها به جرگه خوش مصرف‌ها بپیوندند و ما بتوانیم انتظاراتمان را از این برنامه در کنترل مصرف و عبور از اوج بار تابستان عملیاتی کنیم.

اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف تا پایان پاییز امسال

وی درباره زمان تحقق این برنامه گفت: زمانی که یک دستگاه اجرایی پیشنهاد خود را به هیات دولت می‌فرستد آن مسئله در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود. اما انتظار ما این است که نهایتا در پاییز امسال این مصوبه نهایی و به مردم اطلاع رسانی شود و در پس آن نیز شاهد کاهش مصرف برق باشیم.[۱]

تعویق وعده وزارت نیرو برای اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف

این در حالی است که همایون حائری، معاون برق و انرژی وزیر نیرو در تیر ماه سال جاری اعلام کرد که اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان مهر ماه تعیین تکلیف می شود.[۲]

به نظر می رسد علی رغم تاکید کارشناسان و تمایل وزارت نیرو و مجلس در اجرای این طرح، دولت به دلیل تبعات اجتماعی احتمالی این طرح کاملا محتاطانه با آن برخورد می کند.

به عقیده کارشناسان، با توجه به اینکه حداکثر ۲۰ درصد از مشترکین به عنوان مشترکین پرمصرف شناخته می شوند و غالبا هم این مشترکین از طبقات برخوردار جامعه هستند، دولت باید با شجاعت و قاطعیت بیشتری در این خصوص تصمیم گیری کند.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری ایسنا، کد خبر: ۹۷۰۸۱۱۰۵۰۴۸

[۲] مسیر اقتصاد، کد خبر: ۶۰۱۹۴

انتهای پیام/ نفت و انرژی

  1. سلام.متاسفانه همیشه در هنگام اصلاح قیمت حامل های انرژی و نیز حذف یارانه از موارد دیگر و یا اعطای برخی رانت ها برای در امان ماندن اون ۲۰ درصد مورد نظر کارشناسان که اتفاقا" ذی نفوذ هم هستند همه انرژی مسئولان محترم جذب و جلب میشه و نهایتا" با افزایش هزینه مردم عادی که فقط برای در امان ماندن از گرما و سرما به مصرف انرژی روی می آورند موضوع به سلامتی حل و فصل و خاتمه میابد.

    ۰۲


جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.