۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۷۰۱۸۷ ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ دسته: انرژی
۰

علی ادیانی راد عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای طرح کارت سوخت هوشمند از سال ۸۵ الی ۹۳ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار عاید اقتصاد کشور کرد.

به گزارش مسیر اقتصاد موسوی خواه مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی در برنامه شب گذشته گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: کنار گذاشتن کارت سوخت منطقی نبود، اما پس از یکسان­ سازی قیمت بنزین، افراد زیادی در هنگام مراجعه به جایگاه های سوخت اعلام می کردند که کارت خود را جا گذاشته یا گم کرده اند.

وی افزود: بر همین اساس ما نیز به صورت تدریجی و رفته رفته اقدام به کاهش کارت‌های سوخت مردمی و افزایش کارت های جایگاه داران کردیم.

اجرای طرح کارت سوخت ۱۰۰ میلیارد دلار عاید اقتصاد کشور کرد

همچنین علی ادیانی راد عضو کمیسیون انرژی مجلس با حضور در این برنامه گفت: اجرای طرح کارت سوخت هوشمند از سال ۸۵ الی ۹۳ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار عاید اقتصاد کشور کرد که ۷۵ درصد این رقم به صورت مستقیم  و مابقی به آثار غیر مستقیم کارت سوخت  برمی گردد.

وی تاکید کرد: بنابراین کنار گذاشتن این کارت اصلا به مصلحت ملی نبود. در سال ۹۵ مجلس با کنار گذاشتن کارت سوخت موافقت کرد ولی در عرض کمتر از ۹۰ روز مشغول تدوین طرحی شد که باعث احیای دوباره کارت سوخت شد.[۱]

عدم احیای کارت سوخت عامل اصلی قاچاق

گفتنی است در حالی این روزها قاچاق سوخت به وضعیت بحرانی رسیده است که حدود یکسال قبل مجلس شورای اسلامی با اقدامی بجا، ضمن اصلاح ماده (۱) قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت استفاده از کارت سوخت شخصی را الزامی کرد.

پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ این قانون توسط رئیس جمهور، سخنگوی شرکت پالایش و پخش اعلام کرد که با توجه به اینکه قانون مصوب مجلس تاکید کرده است که سوخت گیری فقط با کارت سوخت امکان‌پذیر است و کارت سوخت جایگاه دار فقط برای موارد ضروری استفاده خواهد شد، مالکان خودروهایی که به هر دلیل فاقد کارت سوخت هستند باید به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل نسبت به اخذ کارت اقدام کنند.

البته هیچگاه زمان دقیق از سرگیری استفاده از کارت سوخت مشخص نشد، تاجاییکه اکنون با گذشت حدود یکسال از تصویب و ابلاغ این قانون، همچنان اجرا نشده باقی مانده است.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری مهر، کد خبر: ۴۴۳۱۵۳۲

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.