۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۸۵۲۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ دسته: انرژی
۰

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای عبور از پیک سال ۹۸ گفت: اصلاح تعرفه مشترکین پرمصرف به محض تصویب و با اخذ مجوز، قطعا اجرایی خواهد شد و دیگر به تایید مجلس نیاز ندارد.

به گزارش مسیر اقتصاد محمودرضا حقی‌فام سخنگوی صنعت برق، با بیان این‌که اکنون منتظر نظر هیات دولت درباره افزایش تعرفه‌ی مشترکین پرمصرف هستیم، اظهار کرد: هدف این است که بتوانیم از این طریق ابزاری را برای کنترل مصرف مشترکانی که بیش از اندازه مصرف می‌کنند، قرار دهیم.

اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف نیازی به اجازه مجلس ندارد

وی با اشاره به آخرین وضعیت «برنامه ۰،۹۸» خاطرنشان کرد: طرح‌های متعددی را در قالب این برنامه به شورای اقتصاد و هیات دولت ارسال کرده‌ایم که به محض تصویب و با اخذ مجوز، قطعا این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد و دیگر به تایید مجلس نیاز ندارد.

سخنگوی صنعت برق درباره اهمیت «برنامه ۰،۹۸» گفت: بی‌شک اجرای این برنامه می‌تواند تاثیر بسیاری در بهبود روند صنعت برق کشور داشته باشد. این برنامه‌ها را به محض تصویب اجرایی خواهیم کرد و مطمئنیم که با اجرای آن ها در پیک سال آینده، چالش‌های کم‌تری را تجربه خواهیم کرد.[۱]

برنامه ۰.۹۸ برای عبور از بحران برق

گفتنی است «برنامه ۰،۹۸» که از سوی وزارت نیرو برای عبور بدون خاموشی از اوج بار تابستان ۹۸ تدوین شده است، در جلسه هیات دولت مورخ ۲۱ شهریور ۹۷ توسط وزیر نیرو برای اعظای هیات دولت تشریح شد.

هرچند تاکنون جزئیات این برنامه منتشر نشده است اما مسئولین وزارت نیرو به طور ضمنی اشاره کرده اند که با توجه به پیش بینی کمبود ۸۰۰۰ مگاواتی برق در تابستان ۹۸، قرار است بر اساس«برنامه ۰،۹۸»، ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و ۳۰۰۰ مگاوات نیز در مصرف برق صرفه جویی صورت بگیرد تا کمبود مذکور مرتفع شده و صنعت برق بدون خاموشی از اوج بار تابستان ۹۸ عبور کند.

همچنین وزیر نیرو چندی قبل اعلام کرد که  بر اساس «برنامه ۰،۹۸»، نیمی از ۳۰۰۰ مگاوات صرفه جویی برنامه ریزی شده از طریق اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف محقق خواهد شد.

پینوشت:

[۱] خبرگزاری ایسنا، کد خبر: ۹۷۰۷۲۳۱۲۶۰۷

انتهای پیام/ نفت و انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.