۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۵۳۹۴ ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ دسته: انرژی
۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تمجید از برنامه وزارت نیرو برای افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف برق، گفت: طبیعی است آنهایی که نسبت به اکثریت مردم، بیشتر مصرف می­ کنند و عمدتا از اقشار متمول جامعه هستند، هزینه اضافه مصرف خود را پرداخت کنند.

حسن بهرام نیا نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مسیر اقتصاد درباره اصلاح تعرفه مشترکین پر مصرف خانگی برق با اشاره به وضعیت کم آبی کنونی، مصرف بالای برق و زیاد بودن هزینه تولید برق در کشور، افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف را عادلانه دانست و خاطر نشان کرد: یکی از سازوکارهای ترمیم وضعیت مصرف برق در کشور، افزایش قیمت برق برای کسانی است که پرمصرف هستند.

اصلاح تعرفه برق مشترکین پرمصرف عادلانه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تمجید از برنامه وزارت نیرو برای افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف گفت: اگر بخواهیم عدالت محورانه به این قضیه نگاه کنیم با توجه به وضعیت فعلی طبیعی است آن­هایی که نسبت به اکثریت مردم، بیشتر مصرف می­ کنند و عمدتا از اقشار متمول جامعه هستند، هزینه اضافه مصرف خود را در قالب تعرفه­ ای پرداخت کنند.

بهرام نیا تاکید کرد: البته این اصلاح تعرفه باید به گونه ­ای باشد که حقوق شهروندی این مشترکین نیز حفظ شود. برای این منظور باید یک الگوی مصرف تعیین شود، به طور مثال میانگین مصرف را به عنوان الگوی مصرف تعریف کنند و برای مصارف بالاتر از آن تعرفه سخت­‌تری در نظر بگیرند.

بهرام نیا با اشاره به بدهکاری وزارت نیرو به دلیل اختلاف قیمت تمام شده برق با تعرفه­ ی یارانه ­ای فعلی، افزود: درآمد حاصل از افزایش قیمت برق برای پر مصرف ها می تواند به صورت یارانه انرژی در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ قیمت گذاری انرژی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.