۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهبر معظّم انقلاب: علاج برون رفت از مشکلات کشور «اقتصاد مقاومتی» است.

شناسه: ۶۴۸۲۴ ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ دسته: کشاورزی
۰

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید ۹.۵ میلیون تنی گندم در سال جاری گفت: به منظور تامین امنیت غذایی و حفظ خودکفایی در تولید گندم، باید قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده متناسب با هزینه های تولید تعیین و تا پایان شهریورماه اعلام شود.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی طی گفتگویی با مسیر اقتصاد به تشریح وضعیت تولید و خرید تضمینی گندم در سال جاری پرداخت.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید ۹.۵ میلیون تنی گندم در سال جاری گفت: خوشبختانه امسال علیرغم محدودیت های فراوان میزان تولید گندم به اندازه نیاز مصرفی کشور بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری میزان بارش های سالیانه کمتر از سال گذشته و قیمت گندم نیز متناسب با هزینه های تولید افزایش پیدا نکرده بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما در سال جاری با توجه به جهش های ارزی اتفاق افتاده، نحوه تامین نهاده های مورد نیاز برای کشاورزان نیز با مشکلاتی مواجه شده و قیمت تمام شده محصول را افزایش داده است.

تعیین قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه‌های تولید

سید راضی نوری با اشاره به تحریم های پیشامده برای کشور تامین امنیت غذایی را یکی از اولویت های مهم دولت در زمان کنونی دانست.

وی تاکید کرد: به همین منظور دولت باید برای سال آینده نیز با برنامه ریزی مناسب و حل مشکلات پیش روی کشاورزان قیمت گندم را به صورت مناسب تعیین کند.

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت همچنین می تواند از ظرفیت های بورس کالا نیز به منظور تامین گندم استفاده کند تا تمام زمینه های تولید و تامین کالا مهیا باشد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل کشت پائیزه گندم باید قیمت گندم متناسب با هزینه های تولید و هرچه سریعتر به اطلاع کشاورزان برسد.

حمایت از تولید داخلی وظیفه مهم دولت در شرایط کنونی

نوری مشکلات دیگر کشاورزان در شرایط کنونی را تامین مواد اولیه نظیر کود و آب مصرفی برای کشاورزی دانست وگفت: دولت باید برنامه مهم دیگری برای این موضوع داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: وظیفه مهم دولت در شرایط کنونی حمایت از تولید داخلی است و باید در مقابل توطئه های اخیر دشمن به هیچ عنوان اجازه واردات محصولات مشابه را ندهد.

انتهای پیام/ غذا و کشاورزی



جهت احترام به مخاطبان فرهیخته، نظرات بدون بازبینی منتشر می شود. لطفا نظرات خود را جهت تعميق و گسترش بحث ارائه نمایید. نظرات حاوی توهين، افترا و تهمت به ديگران پاک می شود.